Sv: Ber om abort etter en utepils …
Opprinnelig lagt inn av Mim
Hvis folk er så inni hampen dumme og helt ute av stand til å skille mellom hva som gir alvorlige alkoholskader og hva som statistisk sett går bra (selv om det kanskje ikke er helt superduperoptimalt), så er det kanskje like greit at de ikke formerer seg.
Hele poenget er jo at ingen er i stand til å gi en god pekepinn her, og derfor lander man på "Best med totalavhold". Jeg er en av dem som irriterer meg grenseløst over nettopp dette, for når jeg er rundt IKM eller gravid, så kunne jeg faktisk godt tenke meg et glass rødvin eller to i uken. HVIS det ikke var farlig. Bare fordi du synes at totalavhold er easy peasy toppen av lykke betyr ikke at alle synes det. 
Men når det gjelder den aktuelle artikkelen så tror jeg den er ganske unyansert. Hvis man er 10 uker på vei når man finner ut at man er gravid, og man har vært på knusefylla 3-4 ganger, så forstår jeg at man kan være redd for senskader. Men jeg tror at når vi snakker om dem som ber om abort fordi de har drukket 1 glass øl så er det kanskje heller selvbestemt abort med en "unnskyldning".