|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
| Så snart h*n vokste ut av babysetet |
|
32 | 16,67% |
| Da h*n ble 2 år |
|
37 | 19,27% |
| Da h*n ble 3 år |
|
62 | 32,29% |
| Da h*n ble 4 år |
|
61 | 31,77% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Har dere montert det bak fører? Og det går greit?
|
|
|
#2 |
|
Vaklende
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Lærlingen er 3 år og 7 måneder. Han sitter bakovervendt 95% av tiden, og jeg krysset frimodig på 4 år siden han skal sitte i Brio Zento-setet sitt så lenge det er mulig. Han har god plass fremdeles, med 19 kg og ca. 106 cm.
Noen seter er vanskelige å få justert rett ift plassering og internbelter. I en periode lurte jeg på om jeg måtte ta i bruk TWE-ekstrasetet vårt fordi det ble så trangt med Brio Zento. Men så var han på tur med en venninne som har samme setet, og hun monterte det tilbake i bilen min. Vips, så hadde han kjempegod plass igjen. Jeg ettersjekket at alt var etter boka, og det var det. Men små variasjoner gav altså store utslag.
Jeg liker også Britax Two Way Elite i slike situasjoner som du beskriver. Det er lett å montere riktig, og det er lett å bære. Barna sitter helt ok i det, og det går opp til 25 kg. Det har noen minuser også, men alt i alt er det veldig bra, synes jeg.
Kanskje noen steder? Jeg er nok litt sløv, og hadde ikke fått med meg dette uten NM/FP.
Du har sikkert skjønt nå at de er mer opptatt av å få snikspist sjokolade enn "folk flest"?
Men man må lære seg å ikke knitre med papiret, eventuelt snakke veldig høyt om noe veldig spennende mens man lirker ut snopet. Og det er høy risiko for å bli oppdaget via luktesansen, spesielt med sjokolade. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det står bak førersetet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Hvis setet f. eks. løsner er det ikke spesielt trygt for et barn å sitte i det. Min logiske sans forteller meg hvertfall noe helt annet enn din.
|
|
|
#5 |
|
Vaklende
|
Du må gjerne utbrodere litt? Jeg lurer helt oppriktig, og er ikke skråsikker på noe. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Problemet er, etter det jeg har forstått, at setet kan løsne skjevt og rotere. Jeg mener å huske at det var dødsårsaken i flere av de undersøkte dødsulykkene.
|
|
|
#7 |
|
Vaklende
|
Jeg ser at innlegget mitt legger opp til å tolkes litt feil. Det jeg egentlig prøver å få frem er mer relatert til eksempelet mitt, nemlig at jeg er usikker på sikkerheten til de fremovervendte setene. Jeg tenker også på hele skadebildet, ikke bare på dødsulykkene, ettersom et av argumentene for bakovervendt er at stillingen reduserer alvorlighetsgraden av skadere ved lettere ulykker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Isofix, men det er jo lettere sagt enn gjort siden ikke alle biler har det.
|
|
|
#10 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Min også. Med Izi Kid feks synes jeg å huske at ved feilmontering ble det hele setet en slags slynge som ble slengt rundt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|