Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

-Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-08, 22:01   #11
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bingo, her.

Du skjønte ikke særlig mye av det jeg skrev skjønner jeg.

Tydeligvis gjør jeg ikke det. Du kan kanskje forklare meg hva du egentlig mener, og gjerne relatere det til innlegget jeg svarte på:

Sitat:

Derimot er det journalistens oppgave å unngå at han uttaler seg om ting han ikke har greie på. Særlig i klimaspørsmålet gjør Haudemann Andersen flere faktafeil. Journalisten burde sjekket fakta før han lot slikt komme på trykk.

Slik jeg leser dette, er det ingen tvil om at du bebreider journalisten for at Haudemann Andersen fremstår som en komplett idiot. Hvis du har lest artikkelen ser du både i brødteksten og første avsnitt at det var Haudemann Andersen som tok kontakt med VG for å snakke om miljø. Her ringer altså en mediesky og suksessrik investor og nærmest ber om et intervju, og det første han avslører er at han ikke vet filla av hva han snakker om. Slikt er et scoop for enhver journalist, og jeg kan ikke fatte de som kritiserer VG for å i det hele tatt viderebringe dette intervjuet. Jeg regner med at journalisten tenkte at Haudemann Andersen også hadde mer på lur - idiotiske tanker kommer sjelden alene. Hvorfor kaste bort verdifull tid på granskende journalistikk, når et åpenbart granskingsobjekt kommer løpende imot og har i tillegg med seg all kompromiterende info selv? Å få intervjue en slik person, må være som å vinne i lotto.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.