Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

-Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-08, 01:25   #21
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)

Det der er jo best å bare ignorere i stillhet. Dusten.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 01:28   #22
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det der er jo best å bare ignorere i stillhet. Dusten.

Nehei!

*Korsfest! Korsfest!*

Gammel 13-07-08, 01:35   #23
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, gidd å bruke kalorier på det da... Han er jo en utdøende rase uansett! Det vet alle.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 11:19   #24
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ylvania er litt kul
Standard

Journalisten bak artikkelen må jo ha kost seg kostelig over disse uttalelsene

Gammel 13-07-08, 12:08   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Gjør det? Mange avgjørelser i næringslivet fattes i lukkede rom. Jeg synes det er bra at slike holdninger kommer ut.

Jeg er helt enig. Hvis det var en ubetydelig noksagt av en realitykjendis som kom med sånt vas burde det vært tiet ihjel, men når en med makt til å ta avgjørelser som kan påvirke ditt og mitt hverdagsliv mener noe så dumt, er det bra det kommer frem.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 13:47   #26
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Dagens hovednyhet i VG har sikkert de fleste fått med seg. Milliardær Jan Haudemann Andersen kom med noen herlige betraktninger om menn og barnevogner, og har fått svar på tiltale av Erik Solheim.

Jeg gremmes derimot over at Solheim ikke klarer å legge bort diplomatspråket når han tar frem storslegga. Han burde sagt noe slikt som:

Dette er nok et eksempel på at størrelsen på lommeboka tydeligvis er omvendt proporsjonal med hjernekapasiteten.

eller

Det er trist i grunnen at mennesker som faktisk har råd til å kjøpe flotte biler for å kompensere for manglende utstyr, ikke har penger nok til å kjøpe noe som kunne skjult fraværet av sunn fornuft.

Digget forslagene på hva som burde ha blitt sagt.

Gammel 13-07-08, 20:45   #27
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gjør det? Mange avgjørelser i næringslivet fattes i lukkede rom. Jeg synes det er bra at slike holdninger kommer ut.

Joda sant nok, bare så irriterende å få sånne idioter smurt utover til stadighet...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 02:26   #28
Bingo
Aktiv

Medlem siden: Jun 2008
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Selv om jeg er uenig i det han sier tviler jeg på at han er dum. Tvert imot. Han har bevist at han er smart på et område hvor det er vanskelig å lykkes, nemlig aksjemarkedet.

Derimot er det journalistens oppgave å unngå at han uttaler seg om ting han ikke har greie på. Særlig i klimaspørsmålet gjør Haudemann Andersen flere faktafeil. Journalisten burde sjekket fakta før han lot slikt komme på trykk.

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 08:50   #29
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bingo, her.

Selv om jeg er uenig i det han sier tviler jeg på at han er dum. Tvert imot. Han har bevist at han er smart på et område hvor det er vanskelig å lykkes, nemlig aksjemarkedet.

Derimot er det journalistens oppgave å unngå at han uttaler seg om ting han ikke har greie på. Særlig i klimaspørsmålet gjør Haudemann Andersen flere faktafeil. Journalisten burde sjekket fakta før han lot slikt komme på trykk.

At det var? Er det journalistens oppgave å være sekretær og barnepasser og sørge for at næringslivstopper ikke dummer seg ut i media? Jeg gjetter på at du ikke er journalist.

Sist redigert av Nebbia : 15-07-08 kl 10:31. Årsak: Manglet et ganske sentralt ikke :flau:
  Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 09:17   #30
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Mannens meninger er ikke unike. Flott at han innrømmer det. Jeg er i utgangspunktet uenig i å tvinge frem en fordeling av permisjonen, men mennesker som ham er det mange av, og det at det får søkelys gjør behovet for en lovpålagt fordeling veldig åpenbart.

Holdninger som folk ikke innrømmer å ha er langt værre enn de som man vet om.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 09:46   #31
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvem skal passe på de som skriver på foraer ikke kommer med faktafeil da? :spent:

Gammel 15-07-08, 09:56   #32
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håh nei, du overbeviser ikke meg om at Haudemann Andresen er smart basert på hans formue. At han opplever gode tider nå er ingen genistrek, all den tid vi de siste årene har opplevd tidenes boom på børsene. Jeg husker imidlertid godt artiklene om ham i Finansavisen for noen år siden, da alt ikke gikk like smooth. Ble ikke han berget fra konkurs av noen (skrekkelig rike) venner? Jeg tror han er en gigantisk dott, med et kjekt smil. Uttalene hans i sommer står forsåvidt stødig på egne ben også, intelligens er inkompatibelt med slike holdninger.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 10:00   #33
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme

Men hvem skal passe på de som skriver på foraer ikke kommer med faktafeil da? :spent:

Moddene, selvsagt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 10:06   #34
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Moddene, selvsagt.

Og hvem skal passe på moddene, moddene? :AKP-ml-modus:

Gammel 15-07-08, 10:10   #35
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og hvem skal passe på moddene, moddene? :AKP-ml-modus:

Det må nok bli din tunge plikt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 10:23   #36
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Mannens meninger er ikke unike. Flott at han innrømmer det. Jeg er i utgangspunktet uenig i å tvinge frem en fordeling av permisjonen, men mennesker som ham er det mange av, og det at det får søkelys gjør behovet for en lovpålagt fordeling veldig åpenbart.

Holdninger som folk ikke innrømmer å ha er langt værre enn de som man vet om.

Jeg har en svigermor som jeg mistenker sikkert kunne mene noe av det samme .. Klimadebatten ble heftig diskutert i fjor jul.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 20:33   #37
Bingo
Aktiv

Standard

At det var? Er det journalistens oppgave å være sekretær og barnepasser og sørge for at næringslivstopper ikke dummer seg ut i media? Jeg gjetter på at du ikke er journalist.

Du skjønte ikke særlig mye av det jeg skrev skjønner jeg.

Gammel 15-07-08, 20:37   #38
Bingo
Aktiv

Standard

Jeg skjønner at flere blir provosert fordi jeg påpeker at Haudemann Andersen er en flink investor som har tjent mye penger på smarte investeringer. Emosjonellt er det vel lettere å forholde seg til ham hvis man ser på han som en idiot som har hatt flaks.

Men i finansverdenen er det ingen som bryr seg om hva man "syns". Det som teller er bunnlinjen. De flinkeste er de som tjener mest penger. De inkompetente taper. Haudemann er blant de aller aller dyktigste og tjener derfor fryktelig mye penger. Dersom noen her tror de er flinkere enn han er de selvsagt hjertelig velkommen til å åpne en aksjekonto og investere i vei. Lykke til, og sees om en milliard eller to...

Gammel 15-07-08, 20:40   #39
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Idiotmann og idiotavis som gir han spalteplass.

Gammel 15-07-08, 20:54   #40
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Jeg skjønner at flere blir provosert fordi jeg påpeker at Haudemann Andersen er en flink investor som har tjent mye penger på smarte investeringer. Emosjonellt er det vel lettere å forholde seg til ham hvis man ser på han som en idiot som har hatt flaks.

Nå er det to som har skrevet motinnlegg til deg. Det ene var Nebbia som med rette gjorde narr av det siste avsnittet ditt, om at du har komplett misforstått hva journalisters arbeide består av.

Dernest var det Monsoon som kom med en helt saklig kommentar på at hun var uenig i din karakteristikk av Haudemann Andersen, og kom også med noen argumenter på det.

Om du skal ha noe kred her på forumet så må du konsentrere deg litt mer sånn at du husker hva som andre har skrevet og det skader ikke å tenke litt på hvilken tone du skriver i, for det er faktisk temmelig arrogant å insinuere at Monsoon og Nebbia reagerer emosjonelt. Som om du er The Voice of Sanity and Reason her liksom? Jeez.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.