|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Forresten finner jeg det kostelig at journalister liksom skal være barnepiker for idiotiske menn. Sist jeg sjekket "Vær varsom plakaten" på kontoret sto det ingenting om at jeg skal passe på at alt idiotiske menn sier er korrekt. Hadde blitt mye overtid, gitt.
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)
Tydeligvis gjør jeg ikke det. Du kan kanskje forklare meg hva du egentlig mener, og gjerne relatere det til innlegget jeg svarte på:
Slik jeg leser dette, er det ingen tvil om at du bebreider journalisten for at Haudemann Andersen fremstår som en komplett idiot. Hvis du har lest artikkelen ser du både i brødteksten og første avsnitt at det var Haudemann Andersen som tok kontakt med VG for å snakke om miljø. Her ringer altså en mediesky og suksessrik investor og nærmest ber om et intervju, og det første han avslører er at han ikke vet filla av hva han snakker om. Slikt er et scoop for enhver journalist, og jeg kan ikke fatte de som kritiserer VG for å i det hele tatt viderebringe dette intervjuet. Jeg regner med at journalisten tenkte at Haudemann Andersen også hadde mer på lur - idiotiske tanker kommer sjelden alene. Hvorfor kaste bort verdifull tid på granskende journalistikk, når et åpenbart granskingsobjekt kommer løpende imot og har i tillegg med seg all kompromiterende info selv? Å få intervjue en slik person, må være som å vinne i lotto. |
|
|
|
#43 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Ja jeg skjønner jo alt dette her, men det har fint lite med mitt innlegg å gjøre. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
At Haudemann Andersen ikke vet hva han snakker om er jo det som gjør intervjuet interessant. Det, samt det faktum at resten av meningene hans er så forgubbede og politisk ukorrekte at det er pinlig. Dette er ikke et klimaintervju, men et portrettintervju, og jo mer tull intervjuobjektet kommer med, desto friere får de snakke. |
|
|
|
#45 |
|
Fola Blakken
|
Jeg er rørende enig med Nebbia.
|
|
|
|
#46 |
|
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Er det teit å bare skrive "det Esme og Nebbia sa"? I såfall, det skulle bare mangle at Haudemann Andersens uttalelser skal få stå for det de er, selv i VG. Sensur av dårskap har i hvertfall ikke den avisen drevet med før, så hvorfor nå? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg har lurt på dette som du skriver her; om hvem som tok kontakt med hvem. Det står ikke noe om det i artikkelen du linket til; gjorde det? Det jeg leste i første avsnitt var at det var et portrett-intervju i VG i helga. Sist redigert av bønna : 15-07-08 kl 23:05. Årsak: tillegg siste setning |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Live and let live
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Bingo: Intervjuobjektet er nok veldig god på det han driver med. Uten det hadde han ikke hatt suksess. Men, det ene utelukker ikke det andre, og meninger og holdninger bak mål kan alle ha. Journalisten skal da ikke la være å trykke hva intervjuobjektet sier? Eller, ved nærmere ettertanke, så frister det litt å gå den veien, da ville vi fått utryddet Se og Hør og dens like, og ikke minst alle glam-modellene, og realitykjendisene, og og og ...
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 15-07-08 kl 23:15. Årsak: Fant TO skrivefeil i et sitat lengre nede |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
Intervjuet står ikke i artikkelen jeg linket til. Jeg tror ikke den ligger på nett. Artikkelen starter slik:
Sist redigert av Nebbia : 16-07-08 kl 01:02. Årsak: Trykkleif |
|
|
|
#51 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er min utopiske mediadrøm og. Det er derfor jeg irriterer meg over at tullinger slipper til i avisen.
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Det er ingen tvil om at Haudemann har tjent flust med penger. Om jeg dermed vil påstå at han nødvendigvis er så smart av den grunn, vet jeg ikke. |
|
|
|
#53 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Dersom du mener at VG skal feilinformere om klimaforskning for å stille Haudemann Andersen i et dårlig lys er jeg uenig med deg. Avisen har et ansvar overfor sine lesere. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Live and let live
|
Men, det var jo ikke en faktaartikkel, eller en nyhet, men et portrettintervju. Jeg tror det at hvis det skal stå en oppklaringsbolk på slutten av et intervju med alt intervjuobjektet sa feil, så ville folk til slutt ikke la seg intervjue ...
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Men Bingo, et portrettintervju er ikke en faktaartikkel om klimakrisen, det er et intervju hvor den som portretteres skal få fronte meningene sine. (Derav navnet.) |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Jeg kan ikke se noen som har hevdet det? |
|
|
|
#58 |
|
© All rights reserved
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)Jeg leste en gang et potettintervju med Nils Arne Eggen. Det var så mye feil i intervjuet (om hvem som var Norges beste fotball-lag og spiller og hva_har_du). Jeg fatter ikke at avisen kunne trykke så mye vrøvl. Journalisten gjorde en ekstremt dårlig jobb som lot han si så mye feil i offentlighet. Tenk på alle de som trodde på han. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Passiv
|
|
|
![]() |
|
|