|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)
Nei, det synes ikke jeg heller. Jeg synes heller ikke at Aylar Lie sier noe særlig interessant i intervjuer. For ikke å snakke om Lasse Kjus (
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Men det gjør nå engang journalistene. De redigerer i portrettintervjuer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
De redigerer ikke ut fra hva som er i offentlighetens interesse. De redigerer ut fra hva som selger, hva som vil skape kontrovers, hva som folk vil lese etc. Ut fra disse kriteriene var det jo et flott intervju selv om du ikke likte det.
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
![]() |
Dette har jeg svart på en tre-fire ganger nå. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Det var ikke et spørsmål. Det var en konstatering at det du sier ikke har en sammenheng. Du bruker mor-Nille-er-en-sten-logikk. Fordi at journalister redigerer i portrettintervjuer (for å få de mer salgbare etc) så er det rimelig at denne spesifikke journalisten burde ha redigert dette spesifikke intervjuet slik du mener er korrekt. Dette stemmer ikke.
Ja.
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
![]() |
Jeg er litt overrasket over at du ikke forstår at intervjuer blir redigert. Hvorfor du er sint på grunn av dette med "salgbarhet" skjønner jeg ikke. Det er kun deg selv som har trukket frem dette poenget. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Det er da åpenbart at him forstår at intervjuer blir redigert. Det påpeker hun i flere av innleggene. Og ja, det er kun him som skrevet noe om salgbarhet, men det er da ingen hemmelighet at enhver artikkel (vitenskapelig eller i en avis) bearbeides slik at den fremstår som mest mulig interessant - eller salgbar, om du vil. |
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Jeg forstår at intervjuer blir redigert. Jeg er ikke sint. Det at det kun er jeg som nevner det har ingenting med diskusjonen å gjøre.
Som jeg sa i quoten, var ikke dette et spørsmål. Har du ikke lest det du quotet, eller?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|