Sv: Vi kan få utendørs røykeforbud (VG)
Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.
... Noen ganger har jeg lyst å gå bort og spør om de ikke har sett skiltet, men tørr aldri.
Jeg er røyker og kan snakke med slike drittsekker, men dere som ikke røyker vil IKKE bli godt mottatt, uansett hvor forsiktig du kommer med henvendelsen. Den forskjellen har jeg testet flere ganger.
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
... Jeg synes det er idiotisk at folk røyker ved inngangen til sykehus osv, men dette er vel stort sett pasienter og jeg mener de burde fått et alternativt sted....
Nåja, jeg har sett vel så mange ansatte og pårørende utenfor sykehusene. Det å være pasient syns jeg uansett ikke fritar en for å ta hensyn til andre.
Opprinnelig lagt inn av Mams, her.
... Var på Tusenfryd i dag og gikk ut av hovedporten, og ganskje langt ut ut på siden av inngangen (ca 5 meter unna tenker jeg). Enda så var det ei som prestert å komme ganske nære oss. Hun begynte å prate i mobilen og klaget over alle rundt henne som røyket......... ...
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Er det ufint å klage over at man blir plaget av røyk? 
Det er ufint å klage over å bli plaget av noe man selv har oppsøkt. Når røykerne har plassert seg vekk fra folk...
Må si at så lenge så mange av oss røykere tar så lilte hensyn til omgivelsene ute, er det ikke noe rart om grunneiere, lovmakere og annet tenker å forby røyking også i friluft. Fra artikkelen HI henviste til henter jeg
Sitat:
- Selv om du er utendørs er det dermed ikke sagt at det ikke plager folk, sier Solem til VG Nett.
...
Det er imidlertid ikke alle som imøteser flere røykeforbud. Leder av Stortingets Helse- og omsorgskomitè Harald T. Nesvik (Frp) mener nok er nok.
...
Nesvik var motstander av røykeloven da den kom, men er i dag tålelig fornøyd med resultatene.
- Røykeloven har kommet for å bli og det må vi akseptere. Det har gått seg til etter noen år, men å gå lenger synes jeg ikke vi skal gjøre. Jeg mener at man i minst mulig grad skal regulere enkeltmenneskets frihet.
Men hvem sin frihet snakker han om? De som blir kvalme og plaget av røyk eller de som røyker?
|