|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er du for røkeforbud i bil med barn som passasjerer? | |||
| Ja |
|
128 | 90,14% |
| Nei |
|
4 | 2,82% |
| Det burde holde med holdningskampanjer |
|
10 | 7,04% |
| Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?
Helt enig. Folk får ikke respekt for lover som ikke får konsekvens når man bryter de. Har levd så lenge at jeg har sett denne diskusjonen mange ganger før. Noen politiske partier har vært mer ivrige på å vedta lover enn andre. Det ble litt voldsomt sist de sosialistiske regjerte. De har en tendens til å vedta lover for det meste. Bra det, men jeg tror det må mer til. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?Det burde være helt unødvendig med en slik lov. Ærlig talt. For en stund siden så jeg forresten en bil med påskriften "Trondheim kommune, hjemmetjenesten" på, og i den satt to damer med hvite uniformer på. Sjåføren røykte.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-11-06 kl 11:26. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Her syns eg du er litt naiv, Jessica. Dessverre er det ikkje slik her i verda at holdningsskapande arbeid er nok for å hindre kriminalitet. Det hadde vore fint å berre ha Kardemommebylova å forholde seg til, men trur neppe det hadde stoppa Toska og gutta for eksempel.
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Toska og gutta gjorde "brekket" til tross for lover og konsekvenser av det. Så jeg vet ikke hva som skulle stoppet dem. Dødsstraff kanskje? Noe jeg er imot da, bare så det er sagt |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Det å laste ned musikk fra nettet er et typisk eksempel på en lov som er i strid med folk flest sin rettsbevissthet. Min også. Nå ser jeg at de har begynt med holdningsskapende arbeid rundt dette, blir spennende å se hvordan det utvikler seg.
|
|
|
#6 |
|
Ferdiglada
Nei, det forhindra dei ikkje, men eg personlig syns i alle fall det er trygt å vite at dei får straff for det dei har gjort og ikkje eit klapp på skuldra og et "slikt må du ikkje gjere meir".
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|