Sv: Politisk korrekt FP?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Synes du denne tråden er "drept" eller "ufarliggjort" av fjas? Det synes ikke jeg - tvert imot synes jeg den er et godt eksempel på at det fint går an at en tråd inneholder både fjas, seriøs diskusjon, tilløp til krangling og folk som "går i seg selv".
Men guniss, nå må jeg bare spørre konkret: Er du uenig i at man bør ha vært en stund på et sted og ha gjort seg en del erfaringer før man begynner å komme med kritikk eller vurderinger når det gjelder hvordan stedet fungerer?
(Dessuten er det vanskelig å svare på en påstand om hva som ville ha skjedd om noen andre hadde startet tråden. Du mener den ville blitt "drept", andre mener at dette ikke ville skjedd, og det er ingen måte noen av oss kan bevise at vi har rett.)
Ja, denne tråden er kanskje et eksempel på at man kan ha både og. Men jeg synes også den er et eksempel på hvem som, hva skal jeg si, er på lag? JEG har jo vært her på forumet en stund nå, og jeg har vært forholdsvis aktiv. Det har gjort at jeg delvis føler jeg "kjenner" de andre som er mest aktiv her inne, både gjennom aktivitet og det at jeg faktisk har møtt noen.
Men likevel tenkte jeg i går kveld at jeg ikke helt orker engasjere meg mer i denne tråden, fordi jeg føler at det nesten er sånn at det blir en liten vennegjeng her som fjaser og spøker om vin og kanskje litt interne opplevelser, i påvente om at noen skal komme med et innspill de kan reagere på, og "kaste" seg over. Jeg har denne gang prøvd å holde meg til tema i denne tråden, men jeg innrømmer at det blir vanskelig når man midt i må lese igjennom et par tre sider med fjas og tøys. Fordi man da mister litt fokus, og føler at det man skriver blir avfeid på en måte.
Nei, jeg ville nok heller ikke brukt dag 1 i ny jobb til kritikk. Men noe av det jeg som leder setter mest pris på i MIN jobb er når vi får inn studenter som setter spørsmålstegn ved hvordan vi driver virksomheten vår.