Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 08:59   #441
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det som derimot frustrerer meg voldsomt, er denne uviljen mange har til å faktisk prøve å se miljøet til FP på avstand og innrømme at, jo, av og til er det ikke hyggelig å være her for nybegynnere. Og av og til er det en bitchet stemmning her (sorry alle menn! Kom gjerne med egene forslag til ord her, eller kan bitchet stemmning også innkludere menn?). For meg er det en personlig historie bak det, men jeg opplever det som trist, frustrerende og leit at folk ikke er villig til å innrømme feilene, eller enda verre rett og slett ikke se dem. Dette har for meg med de egenskapene jeg setter høyest hos personer, at de er autentiske og at de kjenner seg selv på godt og vondt.

Nå har jeg tenkt meg godt om, og jeg har kommet frem til at jeg ikke helt skjønner hva du mener. Eller, jeg leser jo hva du skriver, men jeg kan ikke huske å ha fått med meg at man ikke vil se at nybegynnere kan tenkes ikke å like seg her. Slik jeg husker det er det mange som skjønner at det kan være fælt for nybegynnere med tonen her inne, det er heller viljen til å endre på det som ikke er til stede.
Nå vil du sikkert (og kanskje med rette) si at dette er vel så ille at man ser det og ikke gjør noe med det, men jeg syns i alle fall at det er to ulike aspekter.

Gammel 25-08-08, 09:04   #442
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ok. Nå tar jeg hintet og laller. Lange solbrune pupper?

Hengepupper med mye areola.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:05   #443
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Denne tråden er vel litt her?

Hvis dette hadde vært en tråd startet av en nybegynner eller av en mindre erfaren bruker, så hadde jeg kanskje tatt poenget titt, men det er en tråd startet av Vimsen, og da skjønner jeg ikke hva som er problemet med at de som er mest aktive ellers i forumet også viser seg å være de mest aktive og de som styrer mest i denne spesifikke tråden. Hvor overraskende eller unaturlig er det, liksom?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:16   #444
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

him: Jeg tror nok også at forumet ikke nødvendigvis er likt for alle. En ting er hvordan man selv oppfatter det. En annen er nok at det antageligvis er en forskjell i hvordan møtes utifra hvilket nick man har. Har man rukket å bli litt buddies flyr man ikke like lett i strupen på hverandre.

Når det gjelder fjasingen tror jeg det har to sider. Den ene er at den kan gjøre interessante tråder uinteressante og egentlig er ganske irriterende. Men på den annen side så tror jeg faktisk at fjasingen er med på å bevare en grei tone i diskusjonen. Det holder stemningen på et ok nivå og minner oss om å ikke ta oss selv eller de vi diskuterer mot så veldig høytidelig.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:18   #445
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg syns du tillegger Majsa ganske så mye som det ikke er grunnlag for i det hun har skrevet. Du sier du oppfatter det slik og slik, men jeg syns ikke oppfatningene dine har mye rot i virkeligheten.

Jeg oppfattet rine som irritert på Majsa ut fra det Majsa skrev, plusset på en masse erfaring og irritasjon fra det virkelige liv som ikke hadde noe med Majsa å gjøre. Jeg kjente meg ihvertfall igjen i forhold til dette med å tolke innlegg annerledes hvis man har noen relaterte og sterke erfaringer på området. Likevel synes jeg det burde gå an å se at Majsa skrev tydelig at det siste var tanker hun holdt for seg selv, bortsett fra her inne.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Like a true what??? NM har jeg vel knap vært inne på hvis det var det du mente? Spoken like en person som har troen på sine medmennesker og ikke liker å se ned på dem for å ta andre valg enn det jeg ville gjort tror jeg heller vi sier..

Jeg synes det er arrogant av deg å gå ut fra at alle vet det samme som deg.

Forøvrig er jeg sjokert over å oppdage at jeg for andre gang er delvis enig med safran, jeg tror de fleste ser at nykommere kan føle det litt stusselig her. Men jeg synes også at en del tråder om dette har endret litt på nykommervelkomsten. Det er en liten økning i antall svar på introduksjonstråder, og jeg har notert meg at der spede nykommere deltar i diskusjonen får de som regel respons også på mer ufarlige innlegg. At de må tåle at heite potet-innlegg får svar er fremdeles som før.

At FP-brukerne mangler selvinnsikt på å være PK synes jeg blir umulig å debattere ut fra denne tråden ihvertfall, for vi er jo ikke enige om hva PK faktisk innebærer?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:19   #446
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg vil drikke vin med Polyanna en kveld!

Kan anbefales. :erfart:

Apropos dette med å tro på at foreldrene gjør det de tror er det beste for barnet. Det går faktisk an å tro at folk gjør ting i beste mening, men samtidig se at det de gjør er riv ruskende galt ut i fra common sense.

Jeg vet om mange som tror de gjør det som er best for barnet, men som bommer helt og totalt. Eller de gjør det de synes er best i situasjonen. Eller de lar det være opp til 3-åringen å bestemme både dette og hint i fht mat eller sikkerhet eller leggetider. "Er du trøtt, lille venn? har du lyst til å legge deg?" Mine svigerforeldre, som regner seg selv som veldig gode foreldre, bedre enn de fleste, i følge dem selv, skjønte ingenting av bilsikring, båtsikkerhet, trappesikring, spedbarnskosthold, osv. Ikke bare var kunnskapen fraværende eller utdatert, men de nektet leeenge å ta inn ny kunnskap, for det hadde 1) gått bra med deres barn, 2) statistikk er bare tall, 3) det var ingen grunn til å være hysterisk og 4) magefølelsen deres tilsa at det ikke var nødvendig.

Verden er full av foreldre som gjør sitt beste, mener de vet hva som er best for sitt barn og som tar mer eller mindre kalkulerte valg rundt risiko, og jamen går det skikkelig galt noen ganger. Man er ikke født med masse kunnskap om hva som er smart, riktig eller bra, det må man skaffe seg og underveis må man forkaste gamle sannheter, tricks og tips. Min mormor ga mor fløyelsgrøt og H-melk da hun var nyfødt. Ikke særlig lurt. Heldigvis en forkastet metode. Min mor ga ikke fluor til oss. Ikke særlig lurt. Heldigvis en forkastet metode. De gjorde det de trodde var best.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Spoken like en person som har troen på sine medmennesker og ikke liker å se ned på dem for å ta andre valg enn det jeg ville gjort tror jeg heller vi sier..

Andre valg er en ting, rine, dustete, farlige eller gale valg er en annen sak. All argumentasjon som minner om "enhver mor vet best for sine barn" eller "det gikk bra med meg", er i utgangspunktet håpløs.

Gammel 25-08-08, 09:20   #447
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men altså, hva mener du med "de flinke mødrene på forumet her"? (Ikke glem fedrene! ) Vi har pådrivere på ulike områder, noen på bærefronten, noen på ammefronten, noen på miljøvernfronten, noen på lage-mat-fra-bunn-av-fronten, men vi snakker jo om forskjellige mennesker. Jeg synes du har litt lave tanker om deg selv ut i fra hva du skriver her.

Ja, de fleste av oss er pådrivere på ulike fronter, men så har du noen som er like engasjert overalt. Det er der Mim kommer inn, og sikkert flere med henne.
Det kan kanskje virke som jeg har lave tanker om meg selv i måten jeg skriver innlegget mitt, men det har jeg altså ikke. Jeg bare beundrer enkelte som klarer alt til enhver tid. Satt litt på spissen altså.

Syns også Majsa får mye pes fra rine her. Det Majsa skriver kunne likegjerne jeg ha skrevet, og om jeg er en bedreviter så er det på innsiden. For det er vel lov å tenke sitt om folk som setter babyer med kjøreretningen, særlig når de er MYE mer utdannet enn meg. Og skal kunne mer.

Gammel 25-08-08, 09:21   #448
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kan anbefales. :erfart:

Men å drikke vin med Mim er en risikosport.

Gammel 25-08-08, 09:25   #449
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Forøvrig er jeg sjokert over å oppdage at jeg for andre gang er delvis enig med safran …

Det blir nok flere ganger, skal du se.

Gammel 25-08-08, 09:26   #450
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det blir nok flere ganger, skal du se.

(Det er selvsagt denne tråden som har inspirert meg til å bare svare med smilefjes)

Gammel 25-08-08, 09:32   #451
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett et par litt vel røffe velkomster for nye brukere, som jeg gjerne skulle sett at vi kunne unngått, hvor folk har fått unngjelde for en viss gjengmentalitet. Ofte er det dog ikke.

Samtidig nekter jeg å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke rutinemessig er på introduksjonsforumet og tar alle imot, eller har en alle-må-få-svar-politikk. Det er noe med innholdsfokuset her på FP, jeg synes prinsipielt at det er en fin ting at man stort sett må gi noe for å få noe her. Det er ikke noe jeg synes bør ofres for at folk skal få en mykere start her.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:32   #452
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis dette hadde vært en tråd startet av en nybegynner eller av en mindre erfaren bruker, så hadde jeg kanskje tatt poenget titt, men det er en tråd startet av Vimsen, og da skjønner jeg ikke hva som er problemet med at de som er mest aktive ellers i forumet også viser seg å være de mest aktive og de som styrer mest i denne spesifikke tråden. Hvor overraskende eller unaturlig er det, liksom?

Hadde en mindre erfaren bruker startet denne tråden tror jeg den ville vært "drept" for lenge siden. Det er ikke særlig overraskende at de som er mest aktiv på forumet som styrer denne tråden, og det er ikke det jeg tenker på heller, egentlig.

Det jeg tenker på at det fort blir veldig mye "venneprat" sånn underveis og innimellom. Det blir sånn koseprat og "vi kjenner hverandre godt og er venner vi, her står vi sammen". Og det tror jeg skremmer mange til å ta til ordet. Jeg tipper mange har lest denne tråden uten å ta til ordet.

Det er litt opplest og vedtatt at ironi brukes ofte her på FP, men det er ikke alltid like lett å ta, når man samtidig er litt anti bruk av smilyer. (Tipper mange irriterer seg over mitt overforbruk. ) Jeg visste ikke at Azi og Vimsen kjenner hverandre i RL, og det gjelder nok flere enn meg. Så jeg reagerte, som Haugtussa, på måten Azi skrev på. Og tenkte at det var en form for "herskerteknikk". Men så blir det jo helt på jordet igjen, når jeg ser at de vet av hverandre godt. Men sånt er vanskelig for mange å vite? Mange her inne har en nærhet til hverandre, både gjennom nett og RL, som er vanskelig å få grep på. Og det preger trådene. Og det er litt sånn at om man henviser seg til en - kan man få påpakk av noen andre som kjenner den man henvendte seg til så godt at man vet at den og den ikke mente det og det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:33   #453
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller, jeg leser jo hva du skriver, men jeg kan ikke huske å ha fått med meg at man ikke vil se at nybegynnere kan tenkes ikke å like seg her. Slik jeg husker det er det mange som skjønner at det kan være fælt for nybegynnere med tonen her inne, det er heller viljen til å endre på det som ikke er til stede.
Nå vil du sikkert (og kanskje med rette) si at dette er vel så ille at man ser det og ikke gjør noe med det, men jeg syns i alle fall at det er to ulike aspekter.

Nei, jeg synes ikke det er ille at man har tatt et valg som sier; "Nei jeg vil ikke endre på det". Jeg har ingen problemer med at folk har feil og innrømmer det. Men jeg har store problemer med at folk benekter at disse feilene faktisk eksisterer. Dette er inntrykket mitt av denne tråden i alle fall.

Det at nybegynnere kan synes det er fælt er bare et tilfelle. Det er også slik at kritikk av "bedreviter-tonen" blir avfeid med at "man er bare så misunnelig fordi man selv ikke er like bra" . Et annet eksempel er dette med at folk ikke signerer og bare må si meningen sin. Ta meg for eksempel, hallo, det meste er vel sagt i denne tråden, eller? Alikevel må jeg bare inn og bryte ut av meg noen mer eller mindre velvalgte greier. Og denne tendesen gjør at det blir veldig tøfft å være ikke-konform (i FP sammenheng), fordi du risiskerer å måtte argumentere med 20 stykker samtidig.

Sist redigert av him : 25-08-08 kl 10:14. Årsak: Mer leselig
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:35   #454
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har sett et par litt vel røffe velkomster for nye brukere, som jeg gjerne skulle sett at vi kunne unngått, hvor folk har fått unngjelde for en viss gjengmentalitet. Ofte er det dog ikke.

Samtidig nekter jeg å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke rutinemessig er på introduksjonsforumet og tar alle imot, eller har en alle-må-få-svar-politikk. Det er noe med innholdsfokuset her på FP, jeg synes prinsipielt at det er en fin ting at man stort sett må gi noe for å få noe her. Det er ikke noe jeg synes bør ofres for at folk skal få en mykere start her.

For ordens skyld, Tinetoff, jeg mente ikke at du måtte hverken ile til introduksjonsforumet eller svare alle. Jeg synes det var bra at vi har det litt høyere i bevisstheten, slik at ikke det er nærmest det motsatte som skjer. Eller var du uenig i at det er greit å delta i en intro-tråd innimellom, eller gi en respons til noen som forsøker å hive seg med på en grei, men ikke oppsiktsvekkende, måte?

Gammel 25-08-08, 09:38   #455
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hadde en mindre erfaren bruker startet denne tråden tror jeg den ville vært "drept" for lenge siden.

Det tror faktisk ikke jeg.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, jeg synes ikke det er ille at man har tatt et valg om at, nei jeg vil ikke endre på det. Jeg har ingen problemer med at folk har feil og innrømmer det. Men jeg har store problemer med at folk benekter at disse feilene faktisk eksisterer. Dette er inntrykket mitt av denne tråden i alle fall.

Det at nybegynnere kan synes det er fælt er bare et tilfelle. Det er også slik at kritikk av "bedreviter-tonen" blir avfeid med at "man er bare så misunnelig fordi man selv ikke er like bra" . Et annet eksempel er dette med at folk ikke signerer og bare må si meningen sin. Ta meg for eksempel, hallo, det meste er vel sagt i denne tråden, eller? Alikevel må jeg bare inn og bryte ut av meg noen mer eller mindre velvalgte greier. Og denne tendesen gjør at det blir veldig tøfft å være ikke-konform (i FP sammenheng), fordi du risiskerer å måtte argumentere med 20 stykker samtidig.

Mener du å si at du hadde mest lyst til å bare skrive "signerer" eller bruke en smiley, og så følte du deg tvunget til å fortsette å debattere?

Gammel 25-08-08, 09:39   #456
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Når det gjelder fjasingen tror jeg det har to sider. Den ene er at den kan gjøre interessante tråder uinteressante og egentlig er ganske irriterende. Men på den annen side så tror jeg faktisk at fjasingen er med på å bevare en grei tone i diskusjonen. Det holder stemningen på et ok nivå og minner oss om å ikke ta oss selv eller de vi diskuterer mot så veldig høytidelig.

Ja, jeg ser den også. Men samtidig så er det ofte sånn at fjasingen blir litt personlig og vennepreget. Og at de som evt måtte mene noe annet en "bermen" ikke blir en del av denne vinfjasingen.

Gammel 25-08-08, 09:40   #457
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Det tror faktisk ikke jeg.

Siden det blir sagt her at man bør ha vært her en stund og ha erfart forumet før man uttaler seg om "slike ting", så tror jeg det. Kanskje ville tråden levd, men ikke med teamet bevart.

Gammel 25-08-08, 09:41   #458
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, jeg ser litt streng og dogmatisk ut, ser jeg, Balanse. Det er klart det er greit (og ønskelig) å være hyggelig mot folk, jeg mener bare at store mengder automatisk tvangshygge neppe vil gjøre så mye godt for forumet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:42   #459
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser på meg selv som litt nybegynner ennå, men jeg har ennå til gode å oppleve at selve "gjengen" her inne har oppført seg ufint mot meg. Jeg har blitt godt tatt i mot, av alle.
Bare så det er sagt også.

Gammel 25-08-08, 09:45   #460
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Jeg ser på meg selv som litt nybegynner ennå, men jeg har ennå til gode å oppleve at selve "gjengen" her inne har oppført seg ufint mot meg. Jeg har blitt godt tatt i mot, av alle.
Bare så det er sagt også.

Hvem er gjengen? :nysgjerrig:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.