|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Abort eller ikke
Men hva gjør voldtekt til så mye verre situasjon enn f.eks at man risikerer æresdrap? Hvorfor er det ikke lov å analysere og diskutere dette? Det er jo en del av det diskusjonen handler om da opptil flere mener at kun voldtekt og medisinske grunner er legitim grunn til abort. Hvorfor gjør dette meg lite empatisk? Jeg vil heller se det andre veien, at de som setter seg over en kvinne og sier at disse to grunnene og bare de er grunn nok til abort. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Jeg gidder ikke bli med på en ekstremt ufruktbar "hva er verst"-diskusjon. ...og har allerede svart på gråsonegreiene dine, hvis du kikker litt lenger opp her. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Nei, hvorfor skulle det være vanskelig å stå ved? Det er da helt åpenbart forskjeller på både nødvendigheten og riktigheten av ulike aborter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Princess Skids and Scars
|
Jeg prøver virkelig ikke å få til en "hva er verst" diskusjon. Jeg lurte på hvorfor voldtekt automatisk er den eneste gyldige grunnen, og prøvde å få frem til de som mener det at de kanskje ikke hadde tenkt godt nok igjennom problemstillingen da det finnes mange like gode grunner. Jeg ser nå at du er enig. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|