Sv: Pels
Jeg argumenter da ikke for pels! Jeg eier noen som mer eller mindre har kommet meg i hende og de er brukt en gang hver. Ikke akkurat noen aktivist.
Men ellers mener jeg følgende (ser at jeg løper litt omkring i denne diskusjonen):
- Det er irrelevant hva dyret brukes til etter at det er dødt. Kjøtt som mat er akkurat like unødvendig som pels som bekledning.
- Det ER relevant hvordan dyrene blir behandlet, og det er derfor IKKE ok med pelsdyrhold. Jeg gir IKKE den industrien mine penger (og klarer ikke helt å tro på at de som måtte ha sett med de to gangene jeg holdt varmen i pelsdyr straks sa "Åh, så vakkert!!" og styrtet ut og handlet pels selv)
- Det er også relevant hvordan dyrene blir slaktet
Gitt disse kriteriene så støtter jeg ikke pelsdyrhold, jeg vakler mellom hva slags egg jeg skal kjøpe, fordi det virkelig ikke ser ut til at noen av alternativene er noe særlig, jeg spiser ikke Prior-kylling lengre, jeg syns sauekjøtt og saueskinn er helt ok, etc.