Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 21:37   #11
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nei, man stenger jo ikke dørene og de skal bli møtt med respekt, men jeg vet ikke helt hva han er forbannet for i så henseende. Kommer man inn ulovlig i landet med eller uten papirer, så blir man arrestert og plassert i påvente av behandling. De som kommer uten papirer er neimen ikke alltid de i størst nød, men det spekulerer bevisst fordi det er vanskelig med hjemsendelse når man ikke finner ut hvor de kommer fra. De har betalt bakmenn for reisen (noe som noen ganger betyr at de har penger) og har dekkhistorier og/eller falske papirer. Ofte betyr det at de vet på forhånd at de ikke har krav på opphold eller asyl.

Jeg vet lite om hvordan prosedyrene er for de som kommer uten papirer, jeg reagerer på at de blir satt i fengsel - noe som roper mistenkeliggjøring lang vei for meg. Hva skjedde med å være uskyldig til det motsatte er bevist? Ja, du skal slippe å svare på det altså, det er jo ikke du som lager reglene.

Jeg vet at det finnes dem som spekulerer i å ankomme uten papirer fordi de da kan dikte opp hvor de kommer fra, hvor gamle de er osv. Der har du de få som ødelegger for flertallet. Det er synd og det skaper selvfølgelig skepsis for de andre som virkelig ikke har papirer. Når det er sagt, har jo også de som bevisst ikke har papirer når de ankommer en grunn til å komme hit. Jeg tviler på at noen som lever i fred og fordragelighet i hjemlandet gir opp alt så de kan gå på trygd i Norge, noe mange ser ut til å bruke som kronargument. Noe ligger alltid bak utreisen fra hjemlandet, selv om det ikke automatisk betyr at de som kommer hit papirløse er i større nød enn de med papirer.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.