Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker dere om rusmisbrukere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 22:36   #35
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?

Jeg tror alle mennesker bærer i seg potensialet til å bli gode eller onde. Jeg tror gud og djevelen er flyttet inn i mennesket som en integrert del av det å være menneske. Kanskje hadde det vært lettere med en ytre kilde. Men jeg synes det er et sidespor å diskutere hva folk har gjort (latt barna sine sulte etc) når man snakker behandling. Jeg synes alle har krav på hjelp og støtte fra samfunnet. Hvis man knekker en fot skal den gipses uansett om man er tre år og uskylden selv, eller om man er 30 og drapsmann.

Hvordan rusmisbrukere skal hjelpes har jeg egentlig ingen konkret formening om, men jeg mener at all hjelp som gjør ting bedre - selv om det bare er noen millimeter bedre er det verdt det. En reise på 1000 mil begynner med ett skritt.

Men dette er hva jeg forventer meg av samfunnet. Der har vi ikke lov å gi dem opp, men som privatpersoner er det en annen sak. Alle har sine tålegrenser, og man bør ikke la disse grensene bli uthulet, uansett om den som gjør det er en narkoman sønn, en irriterende svigermor, en mor som bestandig kritiserer deg eller en lillebror som aldri er blitt voksen. Hvis man setter grenser for seg selv tror jeg det faktisk vil være til nytte - om ikke annet har kanskje den som er narkoman en familie å komme tilbake til hvis vedkommende greier å gjennomføre en avrusning

Emneord
rusmisbrukere

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.