Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 14:55   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har fått med meg at du er uenig i "oiekoret", men uansett hvordan du vrir og vender på det forsvarer Joika, mens andre okker og muligens (har ikke lest hele diskusjonen) anklager.

Hvis man okker seg over de som anklager? Er man da nødvendigvis enig i alt den som blir anklaget gjør?

Muligens en teoretisk diskusjon, men ofte blir det oppfattet slik på nett. Har kanskje noe med diskusjonsformen å gjøre.

Gammel 11-12-08, 14:59   #2
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis man okker seg over de som anklager? Er man da nødvendigvis enig i alt den som blir anklaget gjør?

Nettopp. Nå skrev du det jeg tenkte. Takk.

Gammel 11-12-08, 15:07   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muligens en teoretisk diskusjon, men ofte blir det oppfattet slik på nett. Har kanskje noe med diskusjonsformen å gjøre.

Hvis man sier seg uenig i anklagene basert på at det vet vi ikke, er jeg enig med deg. Jeg synes Joika tok den steget lenger ved å komme opp med motargumenter som at det kanskje var et engangstilfelle osv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 15:24   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det er virkelig sykt.

MEN, det man burde hatt var en liten ferdigprintet lapp i bilen man kunne puttet under vindusviskeren på frontruten. En liten informasjonsfolder eller noe.

Jeg tror også at bhg og skole kan gjøre endel forebyggende der. Ha besøk fra NAF eller noe på foreldremøter osv. Jeg foreslo dette for vår forrige bhg, men de sa faktisk nei til dette.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 17:08   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hva med dette?

En mann og kone på snøscooter med to barn mellom seg. Barna er 1,5 år og 3 år.
Jeg sa ifra. Fikk svar tilbake at "han kjørte forsiktig".

Hjelpe meg, i dag vet vi da bedre enn dette.

Alikevel så slår tanken meg, selv kjørte jeg traktor da jeg var 10, suste rundt på snøscooter fra jeg var 12, nærmest bodde i lettbåten og hoppet fra isflak til isflak på fjorden om vinteren. Det gikk jo bra jo, alikevel ville jeg aldri latt mitt barn holde på slik.

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Jeg tror også at bhg og skole kan gjøre endel forebyggende der. Ha besøk fra NAF eller noe på foreldremøter osv. Jeg foreslo dette for vår forrige bhg, men de sa faktisk nei til dette.

På skolen jeg jobber ved har vi trafikkopplæring, det er viktigere å lære ungene å ferdes i trafikken når de har blitt såpass store enn å lære opp foreldrene. Jeg ville synes at det var en rar sak dersom vi skulle ha opplæring av foreldre i forbindelse med barnesikring.

Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:18   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En ting jeg faktisk tillater meg å virkelig ergre meg over når det gjelder bilsikring er det signalet de gir ungene når de konsekvent bryter en trafikkregel, så åpenbart. Jeg registrerer at de foreldrene som slenger 6-åringen i forsetet bak airbag og uten belte, er de samme som har som har små drittunger som ikke bryr seg om regler på skolen heller. Det er de som lugger, bråker, slåss og er rett og slett slemme. Det er jo slett ikke rart. Unger gjør som vi gjør, ikke som vi sier. Bryter du regler selv så kan du akkurat like godt henge opp en plakat på rommet til ungene der det står "DRIT I REGLENE! DE GJELDER IKKE OSS!".

Så helt uavhengig av risikovurderingen, så er det en uting å bryte regler, i seg selv.

Og siden det går ut over oss og vårt barn hver bidige dag (ikke bare bilsikringen, selvsagt, men holdningen det er et symptom på), så ergrer det meg, ja.

Her vil jeg sette navnet mitt.

mvh,

safran

Jeg også synes det er en uting å ikke sikre barna sine. Akkurat hvor fruktbart det er å ta det opp på nett er jeg mer usikker på. FP er slik jeg ser det "befolket" av personer som er veldig opptatt av ting som bilsikring etc. Personlig synes jeg det er bedre å si i fra til vedkommende direkte.

Jeg tror så absolutt det kan ha noe for seg å ta dette opp på nett. Det var og er på nett jeg har hentet informasjon om bilsikring og myyyye annet.
Og så er det jo ikke noe i veien for å få i gang en litt livlig diskusjon en gang i mellom.

Gammel 11-12-08, 21:59   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tror så absolutt det kan ha noe for seg å ta dette opp på nett. Det var og er på nett jeg har hentet informasjon om bilsikring og myyyye annet.

Ja, det er selvfølgelig et greit emne å ta opp. Mener det var Pelen som skrev et utrolig interessant innlegg om bilsikring etter at hun hadde vært på foredrag. Det er jo ren folkeopplysning. Men jeg synes ikke HI var i den kategorien. Jeg oppfattet HI mer av typen "få ut steam" fordi man har sett noe som har opprørt en. Jeg skjønner at det er greit å få ut litt damp, men hvorvidt det er konstruktivt er jeg mer usikker på. Mulig jeg tar feil?

Gammel 11-12-08, 22:44   #8
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det er selvfølgelig et greit emne å ta opp. Mener det var Pelen som skrev et utrolig interessant innlegg om bilsikring etter at hun hadde vært på foredrag. Det er jo ren folkeopplysning. Men jeg synes ikke HI var i den kategorien. Jeg oppfattet HI mer av typen "få ut steam" fordi man har sett noe som har opprørt en. Jeg skjønner at det er greit å få ut litt damp, men hvorvidt det er konstruktivt er jeg mer usikker på. Mulig jeg tar feil?

Nei, dette innlegget var ikke ment som noe til folkeopplysning. Pleier vanligvis ikke å blåse sånn ut av slike ting men denne gangen klarte jeg ikke bare å gå rundt å irritere meg over det alene. Hadde jeg sagt noe så hadde svaret vært "Det har du faen meg ikke noe med".

Syntes i grunnen ikke det var så ille at jeg nevnte det med røyken heller. Når man kun tar seg tid til å skrape frontruta(og resten av vinduene er helt nediset) og hive ungen inn i bilen og kjører bil i max. 1 minutt fordi man er røyksugen syntes jeg faktisk det var relevant(i alle fall i forhold til min reaksjon). Hadde vedkomne ventet en time hadde det vært flere i huset som sikkert kunne sett etter barnet mens hun selv dro på butikken. Syntes ikke det er noe å unnskylde om det så skulle ha vært et engangstilfelle. Jeg har forøvrig ikke noe i mot personer som røyker selv om noen kanskje tolket det slik, det var bare selve episoden.

Konvolutt med info til vedkomne var faktisk ganske lurt

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.