Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 23:06   #301
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Poenget er hvordan du blir oppfattet, og det er der issuene med at det virker som om du ser på ditt ord som lov er. Samtidig sier du også ofte at du blir misforstått i diskusjoner, og siden jeg allerede har tatt på meg å være Safrans tolk, kan jeg si at det nok er det hun mener.

Det blir jo nesten umulig å argumenete mot dette: Det virker som om ditt ord er lov. Og du mener at du sitter på sannheten?
Javel? Jeg er ikke jo absolutt ikke enig, men det er jo vanskelig å argumentere mot det noen føler.
Forresten synes jeg absolutt ikke at jeg drar "Dere misforstår meg- kortet" ofte. Det må du nesten begrunne litt mer. (Misforståelsen nå nettopp er jo oppklart.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:07   #302
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg som trodde rine snakket om ionisering, og så var det ironisering.

Ja, er det ikke typisk? Akkurat når man tror man har forstått hva diskusjonen dreier seg om?

Gammel 15-12-08, 23:07   #303
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For å ta det første sist: Underforstått er det du som sitter på sannheten? Til enhver tid. Da er iallfall det fastslått.

Det fascinerer meg virkelig at du ikke selv ser at du stadig fastslår og snakker på vegne av andre. Jeg ser sjelden andre diskutere på den måten. Dette dreier seg ikke om å eie sannheten, men diskusjonsmåte. Det er forskjell på å si "Det er idiotisk at alle reagerer på bagatellmessige ting" og det å si "Jeg synes det er rart at folk reagerer på denslags, jeg synes det er bagateller".

rine

Sitat:

Det finnes en tid og et sted for alle ting, og videotråden til Fibi tok virkelig kaka i mine øyne. Jeg har ikke sett på MTV på så lenge jeg kan huske, fordi de bare sender søppel. Er man PK på FP, heter det visst boikotte.

Huff, stakkars deg rine - beklager at jeg brukte et ord som ble slitsomt PK for øynene dine. For øvrig så forundrer du meg stadig. I tråden du sikter til så ble du helt himmelfallen over at det går an å boikotte en kanal som MTV. Dette skrev du til meg:

rine:

Sitat:

Mener du virkelig at du boikotter MTV? Du ligger godt an i konkurransen om den mest PK på FP, tror jeg.

Du deler åpenbart førsteplassen sammen med meg? Du latterliggjør begrepet jeg brukte, boikotte, og forteller at løsningen (din selvsagt) er å skrive "Jeg har ikke sett på (..) fordi de sender bare søppel." Men da boikotter du, unnskyld, lar være å se på MTV selv?

For øvrig må jeg si at jeg synes det er snodig at du kaller MTV-innholdet for søppel, og samtidig i x-antall innlegg hisser deg voldsomt opp over at noen kommenterer at det å representere søppel ikke er noe man ville vært stolt over, og noe man reagerer på.

Beklager rød skrift. Jeg var i det røde hjørnet. Jul og allting.

Gammel 15-12-08, 23:10   #304
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, er det ikke typisk? Akkurat når man tror man har forstått hva diskusjonen dreier seg om?

Eller når jeg endelig hadde noe å bidra med lissom.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:11   #305
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg som trodde rine snakket om ionisering, og så var det ironisering.

Duh! Det er jo ikonisering det snakkes om.

Gammel 15-12-08, 23:11   #306
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Not to worry.

"Ingenting å bekymre seg for."

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det blir jo nesten umulig å argumenete mot dette: Det virker som om ditt ord er lov. Og du mener at du sitter på sannheten?
Javel? Jeg er ikke jo absolutt ikke enig, men det er jo vanskelig å argumentere mot det noen føler.
Forresten synes jeg absolutt ikke at jeg drar "Dere misforstår meg- kortet" ofte. Det må du nesten begrunne litt mer. (Misforståelsen nå nettopp er jo oppklart.)

Tja, argumenter mot eller se om det kanskje er noe å ta med seg videre, det viser seg jo at noen, i hvertfall av oss mer høyrøstede, oppfatter deg på den måten. Da er det fort at budskapet ditt drukner i irritasjonen over andre ting.
...og i misforstår meg-saken, vel, det har vært en gjenganger i religionsdiskusjonene, i hvertfall. Multiquoting og andre tekniske underfundigheter blir noe helt annet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:13   #307
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ikonisering

Ved å klikke på Minimer-knappen for aktuelt vindu, vil vinduet bli liggende som et ikon nederst i hovedvinduet.
Fig. 1-11 Eksempel på Ikonisert vindu
Ved å dobbeltklikke på ikonene vil du kunne gjenåpne vinduene. Dette vil vanligvis være både raskere enn å åpne på nytt med menyvalg, og du vil komme til et vindu som er akkurat slik du forlot det.
NB! Husk at et åpnet vindu vil trekke like mye maskinressurser selv om det er ikonisert. Mange ikoniserte vinduer kan derfor gjøre maskinen tregere.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:13   #308
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irma er i det røde hjørnet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:16   #309
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg datt helt ut her jeg nå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:20   #310
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det fascinerer meg virkelig at du ikke selv ser at du stadig fastslår og snakker på vegne av andre. Jeg ser sjelden andre diskutere på den måten. Dette dreier seg ikke om å eie sannheten, men diskusjonsmåte. Det er forskjell på å si "Det er idiotisk at alle reagerer på bagatellmessige ting" og det å si "Jeg synes det er rart at folk reagerer på denslags, jeg synes det er bagateller".

Jeg sier begge deler. Virkelig. Da synes jeg du skal lese flere tråder. Noen ganger er jeg bastant, andre ganger i det milde hjørnet. Du vet, slik du er i julehjørnet i dag.

Sitat:

Sitat:

Huff, stakkars deg rine - beklager at jeg brukte et ord som ble slitsomt PK for øynene dine. For øvrig så forundrer du meg stadig. I tråden du sikter til så ble du helt himmelfallen over at det går an å boikotte en kanal som MTV. Dette skrev du til meg:

rine:

Du deler åpenbart førsteplassen sammen med meg? Du latterliggjør begrepet jeg brukte, boikotte, og forteller at løsningen (din selvsagt) er å skrive "Jeg har ikke sett på (..) fordi de sender bare søppel." Men da boikotter du, unnskyld, lar være å se på MTV selv?

For øvrig må jeg si at jeg synes det er snodig at du kaller MTV-innholdet for søppel, og samtidig i x-antall innlegg hisser deg voldsomt opp over at noen kommenterer at det å representere søppel ikke er noe man ville vært stolt over, og noe man reagerer på.

Det var jo nettopp poenget. Boikotte er et sterkt ord, etter min mening litt for sterkt i denne sammenhengen. Jeg synes helt riktig at MTV er en dårlig kanal, men jeg klarer fint å skjønne at Fibi er stolt over søsteren sin likevel. Jeg så bare ikke nødvendigheten pirke i innlegget hennes med en moralistisk pekefinger. Om ikke videoen var så uskyldig, var iallfall Fibi sitt innlegg det.

Sitat:

Beklager rød skrift. Jeg var i det røde hjørnet. Jul og allting.

Alles in ordnung!

(Her streiker quotene igjen, selv om jeg gjorde akkurat det samme som i sted, derav den grønne skriften.)

Gammel 15-12-08, 23:23   #311
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Pål Steigan og Pol Pot.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:24   #312
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Pål Steigan og Pol Pot.

Ah. Selvsagt. Kolleger av meg, mente du. (Ja, ikke Pol Pot, da. (Foreløbig.))

Gammel 15-12-08, 23:26   #313
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øve mer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:26   #314
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Ja, så da er det tradisjonelt svake kjønnet det faglig sterkeste. Han først på bildet, som kom midt i frasene om mannetevlingen om størrelse nedentil, var visst den første i ditt slag.

Gammel 15-12-08, 23:27   #315
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du mener, kvinner er ikke interessert i jobber der de ikke kan spille Tetris? Det kan være noe i det.

Det var selvsagt et krav jeg stilte da jeg tok den nye jobben. Tilgang til Tetris og FP.

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Duh! Det er jo ikonisering det snakkes om.

Så lenge vi ikke snakker konisering, så er det greit for meg.

Hvem prikker vi i denne tråden?
Hvis noen bare kan gi meg et kort sammendrag, så hadde det vært kjekt.

Gammel 15-12-08, 23:27   #316
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes rine er fresh.
Det er jo typisk PK, når tråden handler om dette, å kalle det boikott istedenfor å kalle en spade for en spade, helt enkelt så ser jeg ikke på MTV fordi det tiltaler meg ikke og det er mye dritt der.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:28   #317
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meg. Grønt. Fordi jeg er så morsom. Bare spør Skilpadda.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:28   #318
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tja, argumenter mot eller se om det kanskje er noe å ta med seg videre, det viser seg jo at noen, i hvertfall av oss mer høyrøstede, oppfatter deg på den måten. Da er det fort at budskapet ditt drukner i irritasjonen over andre ting.
...og i misforstår meg-saken, vel, det har vært en gjenganger i religionsdiskusjonene, i hvertfall. Multiquoting og andre tekniske underfundigheter blir noe helt annet.

Akkurat: Det er dette jeg snakker om- fint at du nevner det. Skal det være monopol på å være høyrøystet, ironisk og bastant i diskusjoner? Det er ingen av dere (hvem vi nå snakker om) som ligger noe tilbake for meg i så måte. Det blir jo som jeg sa til Safran: Man "sliter" ikke i diskusjonene bare fordi man ikke deler samme oppfatning som henne, eller deg.

Og til religionsdiskusjonen. Det er mulig noen misforsto meg, men jeg klaget ikke over å bli misforstått. Det er vel en vesentlig forskjell?

Sist redigert av rine : 16-12-08 kl 00:06.
Gammel 15-12-08, 23:29   #319
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Ja, så da er det tradisjonelt svake kjønnet det faglig sterkeste. Han først på bildet, som kom midt i frasene om mannetevlingen om størrelse nedentil, var visst den første i ditt slag.

Ikke helt først, men verket "hans" er mer berømt, ja. Jeg siterer fra min egen arbeidsplass:

Sitat:

Det første universelle leksikon på moderne språk var Grosses vollständiges Universal-Lexicon aller Wissenschaften und Künste, utgitt av J. H. Zedler i Halle og Leipzig (1732-50). Verket omfattet 64 bind, 64 309 sider, og var det mest omfattende leksikon i første halvdel av 1700-tallet. Langt større berømmelse fikk Encyclopédie, ou Dictionnaire raisonné des Sciences, des Arts et des Métiers i 17 tekstbind og 11 bind plansjer (1751-72), 5 supplementbind og 2 bind saksregister (1776-80). Utgangspunktet for dette verket var Ephraim Chambers' Cyclopædia, or An Universal Dictionary of Arts and Sciences i 2 bind (London 1728). Denis Diderot påtok seg redaksjonen sammen med Jean Lerond d'Alembert og utvidet verkets ramme til å omfatte alle nye ideer og all ny kunnskap.

Gammel 15-12-08, 23:30   #320
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Standard

Var det på MTV jeg ble sittende å nistirre på et program som hette "Pump my Bride"?

Svar

Emneord
klassiker, paddemobbing, whisky

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.