Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Denne reagerer jeg litt på, him, ikke så mye fordi du kaller meg dobbeltmoralsk, men fordi jeg synes du misforstod meg. (Og det er jeg som kjent ikke så glad i. ) Det var jo jeg som sa det med å forholde seg til det Electronica skriver, og jeg sa for det første ikke at hun ikke "må" overdrive og skrive slike ting dersom hun ikke mener dem. Derimot presiserte jeg flere ganger at det jeg reagerte på, var holdningen jeg leste inn i det hun sa, og jeg prøvde å være så tydelig som mulig på hvordan jeg leste henne, nettopp slik at hun skulle ha muligheten til å korrigere dersom jeg leste henne feil. Og ut fra de svarene som har kommet, har hun ikke protestert på tolkningen min, men heller bekreftet den i det meste hun har skrevet, så jeg skjønner ærlig talt ikke hva det er du kritiserer meg for.
Electronica sier seg enig i hvordan Skremmeren leser henne her (Hun sier seg enig i innlegg #230 med "Fint at du forstod meg riktig i så fall. " )
Opprinnelig lagt inn av Skremmern
For å spore litt inn og litt ut. Jeg skjønner veldig godt det Electronica sier, og synes enkelte tolker henne for bokstavlig hvis dere tror "in your dreams" er ordene hun kommer til å bruke i det hun kjører over mannen sin. Jeg tolker hvert fall "In your dreams" som er meget beskrivende ord for oss som leser henne - for å riktig forstå hvor utenkelig det er å stoppe etter bare ett barn.
Og til dette svarer du:
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Som jeg sa tidligere: Det kan jo godt hende Electronica ville møtt mannen sin med mer respekt i virkeligheten, og at formuleringene her var litt sleivete, men jeg kan jo ikke forholde meg til annet enn det som er skrevet.
Jeg reagerer på at du - som er veldig glad i ironi og sarkasme - ikke kan tolke Electronika på en annen måte enn det som er skrevet rett frem? Og akkurat slik opplever jeg Esme også i denne tråden. Og ja, jeg synes det er dobbeltmoralsk. (Jeg ser det blir egentlig et alt for sterkt ord, mulig det er en mildere variant av dette.) En bedre måte å si det på, og som er ord jeg bruker mye privat er prinsessfaktor eller prinsefaktor, etter en bok om en prins og en fattiggutt som ble forbyttet og prinsen synes det var en selvfølge at alle skulle danse etter hans pipe. (Han som berget den ekte prinsen fra å bli drept ble blant annet kommendert til å stå mens prinsen spiste og vente med maten til prinsen var ferdig. For at ingen kunne spise mens prinsen spiste! Men hva heter boka, da? )
Jeg reagerer sikkert alt for sterkt på slike ting. (Grunnen til at jeg reagerer er sikkert at det "springer meg i øynene" hva Electronike egentlig mener ettersom jeg er vant til en slik uttrykksform.) Beklager at jeg kalte deg dobbeltmoralsk. Det er et alt for sterkt uttrykk og ikke bra. Det er heller ikke sant fordi du bruker ironi og sarkasme når du tuller, og ikke i en alvorlig diskusjon.