|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Gaza
Jeg har uttalt det samme. Jeg syns angrepet på USA som STAT var helt fortjent. Likevel syns jeg at angrepet var feil, fordi det tok altfor mange uskyldige liv. Det går an å se slike saker fra flere sider.
|
|
|
#62 |
|
Ustabil
|
Det er dette jeg ikke skjønner. I mine øyne forsvarer dette krig. Ikke bare forsvarer, heller, men nærmest oppmuntrer til krig. "Har noen vært "slem" mot deg mange ganger nok, som bomb dem sønder og sammen! Ja kom igjen, jeg støtter deg!" |
|
|
|
|
|
#63 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det å be den ene parten om å legge bånd på seg når den beviselig og helt konkret dreper 10-20 ganger flere enn den andre er ikke å velge side. Det er er første lille steg mot en fredelig løsning. Et lite, men absolutt nødvendig steg.
|
|
|
|
#64 |
|
Passiv
|
Sv: GazaOm noen har valgt side eller ikke så betyr ikke det at det ikke er viktig den informasjonen vedkommende kommer med. |
|
|
|
#65 |
|
Absolut ateist
|
Selvsagt forsvarer det ikke krig. Men jeg ser absolutt realiteten i øynene, at når noen blir trakket på lenge nok og hardt nok, så VIL det bli opprør til slutt. Den som misbruker makten VIL få svi, til slutt. Det være et barn som dreper en forelder som misbruker det, en kone som dreper en mann som slår og ja, helt opp på en mye større målestokk. Forståelse er ikke det samme som aksept.
|
|
|
#66 |
|
Ustabil
|
Dette er jo bare tullprat. Du snakket tidligere om boikott og greier - er ikke det å velge side? Selvsagt har du valgt side. Det har du jo sagt gang på gang, og til og med begrunnet det på samme måte som du nå argumenterer for at dette ikke er å velge side. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Protonterapeut
|
Sv: GazaJeg er i grunnen fryktelig lei av at Israel skal slippe unna med alt mulig rart og dra WW2-kortet hver gang noen ymter frempå at de må skjerpe seg.
|
|
|
#68 |
|
Ustabil
|
Og da er vi lett tilbake i Israel. Når palestinerne skyter raketter mot Israel gang på gang under en våpenhvile, har vi da forståelse for at Israelerne til slutt tar igjen? |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Ustabil
|
Problemet er at man blir ukritisk. "Å gid, ER han der, ja da vet han vel hva han snakker om!". |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Absolut ateist
|
Nei, ikke jeg, fordi forholdet mellom raketter skutt og det massive drapet på sivile Israel står for, ikke "passer" til hverandre.
|
|
|
#71 |
|
Ustabil
|
Hæ? |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Absolut ateist
|
Sv: GazaJeg kaller det opprør mot okkupasjonsmakt. Det er ikke greit, men det er forståelig.
|
|
|
#73 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Har du noen som helst peiling på hva du snakker om?
|
|
|
|
#74 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hva med at Israel har sitt eget mediesenter der nede. I tillegg har de jo i lengre tid nektet journalister tilgang til Gaza. Vil ikke si at det er paleitinerne som har best tilgang til media, nei. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
I menneskeham
Jeg ser at Israel gjør mest skade akkurat nå, men det er ikke det samme som å velge side! De kan velge å begrense sin voldsbruk til proposjoner tilsvarende det de blir utsatt for og kansje tilogmed ta et skritt i retning av å oppfylle noen av de kravene verdenssamfunnet stiller, og vips er jeg på deres siden når noen Hamas-fundamentalist vil kaste jødene i middelhavet.
Hallo? Og du sier jeg farer med tullprat? Er "man" ukritisk til Mads gilbert når "man" poengerer at han ikke er en "nøytral" reporter men en engasjert lege?
|
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Fravær av observasjon er ikke et bevis på at noe ikke har skjedd. Hvis din onkel ikke har sett en konsentrasjonsleir så holder det at noen millioner andre har sett dem - da kan man likevel konkludere med at de er reelle. Hvis ingen hadde sett dem ville det vært grunn for tvil. |
|
|
|
#78 |
|
I menneskeham
Sv: GazaFår ikke grønnprikket smilefjes men skulle gjerne.
|
|
|
|
#80 |
|
Ustabil
|
Jeg sier ikke at mannen farer med løgn, men at han forteller kun en side av saken, og at han selv har valgt hvilken. At palestinere har blitt drept er det ingen som tviler på. Men Gilbert bruker dette til å skape holdninger i mennesker, og det syns jeg er en smule kynisk. Han bruker lemlestede mennesker som "bevis" for at han selv har rett. For han er en meget politisk person og har klare meninger om hva som er rett. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|