Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er du merkebevisst?!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 20:43   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor lenge bruker dere en dongeribukse liksom?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:44   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Spør nokon andre enn jojo-dronninga

Gammel 24-09-06, 20:46   #3
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Det varierer veldig...alt fra noen uker til 3-4 år...

Gammel 24-09-06, 21:14   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper generelt mye klær, både H&M og dyre merker. Kjøper klær jeg synes er fine og som passer meg.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:18   #5
rakka
Aktiv

rakka er litt kul
Standard

Ja jeg er sikkert merkebevisst. Merker er en veldig fin og tidsbesbarende innretning for oss shopppere. Hvor mange forskjellige støvletter fins det å få kjøpt i Norge mon tro, kanskje 1000 forskjellige? Hvis du da vet at f.eks Marco Polo pleier å lage støvletter du liker, så er det utrolig tidsbesbarede å gå rett dit istedetfor å tråle alle butikkenene i byen for å finne de rette.

Jeg er også opptatt av hvilke signaler jeg sender når jeg kler meg og mini. Som jeg skrev i en annen tråd, jeg liker f.eks ikke imaget til Gant og Polo Ralph Lauren fordi det signaliserer at man har mye finanskapital og lite kulturkaptial. Det har ikke jeg lyst å gå rundt å "lyse". Men klærne liker jeg veldig godt da, så hender jeg kjøper noen som har diskre logoer eller logoer inni klærne.

Videre liker jeg godt Polanr og Pyret for barn. Det er liksom litt 70-talls, politisk korrekt over disse solide klærne med en basiskolleksjon i rødt, mørkeblått og hvitt. Herlig fritt for prinsesser og "søte" bamser.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:07   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Jeg er også opptatt av hvilke signaler jeg sender når jeg kler meg og mini. Som jeg skrev i en annen tråd, jeg liker f.eks ikke imaget til Gant og Polo Ralph Lauren fordi det signaliserer at man har mye finanskapital og lite kulturkaptial. Det har ikke jeg lyst å gå rundt å "lyse". Men klærne liker jeg veldig godt da, så hender jeg kjøper noen som har diskre logoer eller logoer inni klærne.

Dette skjønner jeg ikke helt, hvis du liker klærne, men ikke det de signaliserer, prøver du ikke da å signalisere noe du ikke er?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:01   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Hmmm, nå liker jeg både Ralph Lauren og Gant netop fordi de ikke er for glorete (så længe man da går utenom de store logoer, da). Jeg er temmelig konservativ i min klessmak, liker å mine plagg passer sammen og ikke gir meg nogle ubehagelige overraskelser mens jeg bruker dem.

Ellers er jeg vel især kvalitetsbevisst, og siden jeg ikke har hele dagen til å shoppe, har jeg etterhvert funnet meg noen butikker og merker som jeg vet har bra kvalitet og et design som passer min smak og kropsbygning. At mine lokale Mexx- og Gant-butikker også har nogle veldig hjelpsomme ekspedienter er bare et pluss. Det blir ikke til så mye Lindex og H&M mere, nei. Ikke fordi jeg bryr meg om hva folk skal si, men fordi disse klær ofte ikke sitter så bra på meg, finishen ikke er noe å skryte av, og de derfor ender med bare å ligge i mitt klesskap, utkonkurreret av de perfekt sittende Gant-bukser og super-behagelige, mega-logoløse Ralph Lauren gensere.

Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:05   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Hmmm, nå liker jeg både Ralph Lauren og Gant netop fordi de ikke er for glorete (så længe man da går utenom de store logoer, da). Jeg er temmelig konservativ i min klessmak, liker å mine plagg passer sammen og ikke gir meg nogle ubehagelige overraskelser mens jeg bruker dem.

Ellers er jeg vel især kvalitetsbevisst, og siden jeg ikke har hele dagen til å shoppe, har jeg etterhvert funnet meg noen butikker og merker som jeg vet har bra kvalitet og et design som passer min smak og kropsbygning. At mine lokale Mexx- og Gant-butikker også har nogle veldig hjelpsomme ekspedienter er bare et pluss. Det blir ikke til så mye Lindex og H&M mere, nei. Ikke fordi jeg bryr meg om hva folk skal si, men fordi disse klær ofte ikke sitter så bra på meg, finishen ikke er noe å skryte av, og de derfor ender med bare å ligge i mitt klesskap, utkonkurreret av de perfekt sittende Gant-bukser og super-behagelige, mega-logoløse Ralph Lauren gensere.

Også liker du skikkelig god kvalitet på vesker

Gammel 26-09-06, 22:16   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Også liker du skikkelig god kvalitet på vesker

Min favoritt-veskebutikk har veldig søt og hjelpsom ekspedient .

Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:17   #10
Boo
Fullverdig medlem

Boo sin avatar

Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei jeg er ikke merkebevisst! Jeg kjøper det jeg liker uansett merke, men jeg har smertegrenser for hvor mye jeg orker å gi for klær så da utgår de aller fleste dyre merkene lell.

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:09   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge den varer om jeg liker den godt

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:14   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Så lenge den varer om jeg liker den godt

Hvor lenge den passer avgjør også. Av en eller annen grunn kan klær krympe eller vokse

Gammel 24-09-06, 21:17   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper klær som jeg liker og som helst er laget av bomull, lin eller ull. Sko er jeg særere på. De må være skinn og gode å gå i.

Til ungene går jeg etter samme reglene, bare at jeg er glad i ecco.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:53   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det kan ta flere år, det spørs hvor lenge den passer.

Gammel 26-09-06, 21:04   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Egentlig et vanskelig spørsmål. Jeg er veldig opptatt av klær og jeg er veldig opptatt av snitt og kvalitet.

Jeg er ikke glad i såkalte "designerklær" med digre logoer som er like masseprodusert som en hvilken som helst H&M-genser. Jeg gidder ikke betale mer for å være et levende reklameskilt uten egen stil.

Jeg liker klær som kler meg og min stil, jeg liker klær som ikke går i stykker umiddelbart og jeg liker ting som ikke altfor mange andre har.

Akkurat nå har jeg ikke best råd i verden som student så det blir mye H&M, ispedd godbiter fra både loppis, Fretex, norske designsjapper og utlandet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.