Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Jeg tror vi skal kjøpe ny vogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-09, 19:31   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tror vi skal kjøpe ny vogn

Tfk er ikke bra på snøføre og ikke på skogsstier. Den går greit på grusveier så lenge det er smågrus, ikke større steiner. Fremhjulet tverrer seg veldig lett og bremsene henger. Jeg er ikke overbevist om at vi valgte rett vogn da vi valgte TfK, men jeg er veldig fornøyd med bagen, den er stor og lille som er en stor baby på 6 mnd har fortsatt plass.

Skulle jeg hatt en vogn til skogen og snøføre så måtte det nok blitt en 4 hjuling, trehjulinger egner seg dårligere til det desverre.

Gammel 20-02-09, 20:02   #2
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Jeg har en TFK Pro 3 til salgs! Den har vendbar sittedel. Og stor og god bag. Har fast fremhjul da, men vet det går an å kjøpe svingbart hjul som ekstrautstyr! Veldig fornøyd med vogna, spesielt som bagvogn. Og med det faste forhjulet god på både snø, slaps og i skogen!

Gammel 20-02-09, 20:10   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke prøvd TFK, men ikke mange av mine vogner har vært så gode på snø som OTH, hverken av 3 eller 4 hjulinger.

Gammel 20-02-09, 20:13   #4
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for innspill alle sammen! Dere som har OTH, hvor lenge har dere kunnet bruke bagen? Og har dere hatt en annen vogn som mellomvogn før dere brukte sittedelen? Jeg er også litt skeptisk til at OTHen ikke har regulerbart fotbrett, hvordan blir det egentlig med soving da?

Gammel 20-02-09, 20:18   #5
Majka
Kometkamerat

Majka sin avatar

Medlem siden: May 2008
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Har ikke hatt TFK'en (Joggster Twist) mer enn i 14 dager, men må si meg godt fornøyd. Synes den er god på snøføre, i alle fall mye bedre enn min gamle Mistral Sport. Jeg låser som regel forhjulet og da er framkommeligheten god. Eneste er at jeg synes den av og til drar litt mot en side når forhjulet er låst. Det er forresten en veldig enkel mekanisme for å låse/åpne forhjulet.

Største minuset slik jeg ser det er at det er skikkelig knølete å komme til handlebagen. Når ryggen er helt nede får man knapt en hånd inn i handlebagen.

Vi har kun brukt vogna med sportsdelen, så bagen kan jeg ikke si så mye om, annet enn at jeg har hørt at hardbagen er stor.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 21:12   #6
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majka, her.

Vi har kun brukt vogna med sportsdelen, så bagen kan jeg ikke si så mye om, annet enn at jeg har hørt at hardbagen er stor.

Det er det jeg også har hørt. Og det er jo et poeng at lillebror skal kunne bruke bagen utover høsten også, med en pose. Handlekurven er ikke så viktig for meg, så det skal nok gå bra. Handler bare en gang i uka, og har en stor og sterk mann som bærer varene hjem.

Gammel 20-02-09, 21:18   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Tfk er ikke bra på snøføre og ikke på skogsstier. Den går greit på grusveier så lenge det er smågrus, ikke større steiner. Fremhjulet tverrer seg veldig lett og bremsene henger. Jeg er ikke overbevist om at vi valgte rett vogn da vi valgte TfK, men jeg er veldig fornøyd med bagen, den er stor og lille som er en stor baby på 6 mnd har fortsatt plass.

Skulle jeg hatt en vogn til skogen og snøføre så måtte det nok blitt en 4 hjuling, trehjulinger egner seg dårligere til det desverre.

åjoda tfk er super på snøføre og i skogen. Tileogmed der det ikke er stier.
og jeg har kjørt den i en elv som var tørrlagt med store og små steiner om hverandre ikke noe problem.
kommer meg mye letter frem men tfk en men simo kombien eller brio flexen vi hadde til turbo

Ikke noe problem med bremsene
ikke noe med forhjulet
og jeg har smurt vogna 3-4 gang. hengselen på fremhjulet og strammet bremsen en gang.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.