Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 21:09   #10
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Den er jo nesten satirisk den serien. Jeg syntes det er veldig morsom. Det er ingen tvil om at det hele er satt på spissen for å være komisk. Syntes stortsett alle rollefigurene viser både gode og dårlige sider jeg.

Ja, det er nettopp det den er; satirisk. Og jeg tror ikke nødvendigvis brorparten av målgruppen catcher akkurat det humorgrepet, selv om vi voksne gjør det. Mine seksåringer (sikkert litt unge, men likevel - når ikke ungdomsskoleelever forstår ironi engang... ), så serien sammen med en eldre kusine, og kom hjem litt forvirret over disse slemme voksne og de stakkars nerdene som til enhver tid ble mobbet - enten av medelever eller av de voksne. - Er ikke det ganske slemt, mamma?

For ikke å spore helt av: Jeg banner minst mulig, men jeg er ikke fanatisk. Likevel liker jeg heller ikke tendensen på tv, selv om jeg sjelden føler meg støtt av et enkelt banneord. Men jeg lar meg sjokkere over at ord som "hore" brukes på en helt annen måte enn tidligere. Ikke bare som et skjellsord, men også som "morsom" tiltale blant venner - kanskje likevel med en skjult hinting: Hei din hore til en venninne, for eksempel. (observert på Facebook!)

Herregud har for meg alltid vært et banneord, men jeg er da også vokst opp i Bibelbeltet.

Sist redigert av leliane : 08-03-09 kl 21:16. Årsak: stavefeil
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.