Sv: Feminist?
Opprinnelig lagt inn av mkj, her.
jeg har akkurat samme fordommer. Jeg anerkjenner den jobben kvinnebevegelsen har gjort fram til nå. Men er ikke en del av den føler jeg. Jeg er bare meg. Og jeg er jente. Ser ikke noen grunn til å hoie og skrike av den grunn. Det jeg har blitt eller ikke blitt er som jeg ser det kun et resultat av egen (manglende) innsats, og ikke hindringer som har møtt meg i samfunnet.
Men grunnen til at du er "bare deg" og opplever at framgang eller mangel på sådan kun skyldes egen grad av innsats er jo nettopp for at tidligere (og nåværende) generasjoners kvinner har utkjempet kampen for deg.
Selv er jeg vanvittig takknemlig for alle kvinner som har brøytet vei.
Jeg vil oppfordre alle som reagerer med og og til å se gjennom hele "Mad Men" for å få et innblikk i de avskyelige kjønnsrollene som eksisterte bare får tiår tilbake.
Kvinner som har et negativt forhold til feminisme og ikke klarer å forholde seg til historikk og verdenssamfunnet og kjenner på en enorm takknemlighet for at vi nesten er i mål, likestiller jeg med mennesker som selv nyter godt av samfunnskassa i stor stil men likevel stemmer FrP.
I'm not impressed.