|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Siv Jensen
Jada. Hvis budskapet ditt er at politikerne er domme som brø, så er det jo bare å fortsette å bruke nedsettende kallenavn. |
|
|
|
#2 |
|
Ustabil
|
Jeg brukte betegnelsen "Jensemann" og det var ment lett spøkefullt. At det skal resultere i en stor diskusjon syns jeg er såpass latterlig at jeg ikke kan dy meg for å fyre opp under. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Boka er ikke et angrep på Frp, snarere et angrep på Ap synes jeg. Selvsagt er det en politisk bok. Hvordan kan du skrive at boka ikke dokumenterer noe annet enn forfatterens synspunkt når du ikke har lest den?
Denne oppfatningen deler ikke jeg. Det er kritikk av Frp, ikke høyresiden i norsk politikk. Min oppfattelse er at både høyresiden og venstresiden kritiserer Frp for deres politikk, også her på FP. Jeg ser ikke på Frp som et ordinært høyreparti. For meg er det brunt og i en egen klasse når det gjelder økonomisk politikk, men også verdipolitikk.
|
|
|
#4 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg har stor forståing og respekt for at folk veljer å både representere og stemme på både sentrums- og høgreparti sjølv om eg vil omtale meg sjølv som raud. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Jeg har respekt for at noen kan ha et annet syn på ting enn meg. Men at noen mener at de skal respekteres for sitt syn på at to pluss to er fem - det kommer ikke på tale. |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Jeg tror ingen er verken hårsåre eller blir fornærmet over din bruk av kallenavnet "Jensemann". Jeg tok det opp fordi jeg synes den useriøsiteten du utviser ved å kalle ham "Jensemann", spenner bein på alle andre argumenter du måtte ha. Det er helt greit å fjase - like greit som å være pinlig korrekt - men min kritikk dreier seg at man må være bevisst hvilket budskap man ønsker å komme med. Når du blander saklige argumenter med fjollete kallenavn, ber du om å bli ignorert. Det blir nesten som å avslutte en velskrevet søknad med "Hilsen meg, lizzom". |
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenDet har allltid overrasket meg at så mange oppegående kvinner på en og samme tid brenner for de klassiske feminist-sakene og samtidig har et såpass overbærende forhold til islams fremmarsj i Europa. Det er som en salgs apartheid-feminisme, der fremmede, religiøst funderte patriarkalske strukturer (som en ikke trenger å komme i befatning med) er helt ok (feminisme på egne premisser, som det heter |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Hva betyr et overbærende forhold for deg? At man godtar religionsfrihet og lar være å plage muslimer?
|
|
|
#9 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eventuelt så er det ein minmal sjans for at mange av oss trur ein kjem lenger med dialog, gjensidig respekt og kunnskapsoverføring enn steile polariserte frontar. Er det noko som understøttar frammarsjen av ekstremisme så er det jo vi vs. dei-haldningar. Vis meg den feministen som synest undertrykking av kvinner (uansett kultur) er ok... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, vi får se. Det er jo stadig flere av innvandrerne selv som mener krav gir bedre avkastning enn dialog. Og den klassiske med at norske kvinner må tilbake til kjøkkenbenken med FRP er jo en fin gammel slager. Man må vise vilje til å se de pur unge, analfabete som sitter innelåst rundt om i byen her. Solgt inn her for å bli brohoder for videre menneske-trafikk. Hvem står opp for dem? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eit rørande retorisk grep, Brutus.
Ja, kven står opp for dei? Frp? Sist redigert av Alfa : 17-03-09 kl 19:17. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Jeg kan ihvertfall si med hånden på hjertet at de som er blant de som i aller minst grad av alle står opp for de du nevner her, er frp. |
|
|
|
#13 |
|
Ustabil
|
Så vidt jeg har oppfattet FrP så er det ikke sagt at kvinner SKAL tilbake til kjøkkenbenken. Men snarere at det bør være akseptert at noen VELGER det. At man ikke på død og liv skal presse kvinner til å jobbe, hvis de heller ønsker å være hjemme. Det finnes en del både politikere og såkalte feminister som mener at man "for the greater good" bør ha jobb, gjerne i tradisjonelle mannsyrker, enten man vil eller ikke. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Gjennom t.d. "superbarnetrygda" vil ein jo etter kvart befinne seg i ein situasjon der det for tilsette i lavtlønnsyrker (stort sett kvinner) vil vere direkte lønnsomt å vere heime med barn istadenfor å jobbe. Ikkje berre vil det "tvinge" nokre kvinner tilbake til kjøkkenbenken, men det vil også skape dårlegare barnehagar for dei om ønsker å jobbe (noko som kan føre til at BÅDE lavtlønna og offentleg tilsette, stort sett kvinner, vil "velje" å vere heime med borna). Et slikt tiltak vil kunne føre til uante konsekvensar både for likestillinga, skatteinntekter og arbeidskraft, og eg er alvorleg bekymra over at dette kan bli resultatet av eit Frp-fleirtal. Sist redigert av Alfa : 18-03-09 kl 15:27. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ustabil
|
Godt sagt! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Nøyer meg med å signere Nebbia, og kan forsikre om at jeg ikke blir fornærma over at Jens Stoltenberg blir kalt Jensemann. ( |
|
|
|
#17 |
|
Deltidsmamma
|
Yepp! Sist redigert av bønna : 18-03-09 kl 14:23. |
|
|
|