Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-09, 01:39   #361
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tror fortsatt at de fleste som stemmer FrP er akkurat like bevisste som velgerne til alle andre partier.

Her syns jeg du bommer stygt.

Gammel 16-03-09, 11:53   #362
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Dette er tull. De aller fleste har ikke tenkt gjennom dette i det hele tatt, men fikk servert ferdige argumenter av FrP.

Å kalle Stoltenberg for Jensemann, er samme taktikk som brukes av fjortiser på vgd. Hvis du har et ønske om å bli tatt seriøst, bør du revurdere ditt ordvalg.

Hijab-saken har vært klønete håndert av Stoltenberg, Storberget og/eller Aas-Hansen. Dette rammer først og fremst Ap, men også regjeringen. Du må gjerne utdype hvorfor FrP kom mer ærefullt ut av saken enn V, H, KrF som heller ikke hadde noe med den å gjøre.

Til det første - jeg har personlig ingen sterke oppfatninger om hijab. Men det er mange som mener at hijab ikke hører hjemme i politiet, og de mente det før Frp kom på banen med sitt ståsted.

Hvis vi må kalle Jensemann for Stoltenberg skjønner jeg ikke hvorfor det er greit å omtale Siv Jensen som Siv eller diverse andre varianter brukt i denne tråden. I dagligtale tror jeg de aller fleste av oss bruker fornavn på politikerne, og at også "klengenavn" er vanlig.

FrP kom best ut av saken fordi det var de som var klare i sin tale, og fordi regjeringen gradvis kom krypende ut av sitt eget rot, og til slutt ble nærmest enige med FrP i at dette var forhastet. De tause blir ikke hørt, verken på godt eller vondt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 11:54   #363
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her syns jeg du bommer stygt.

Jeg mener at dette er basert på fordommer.

Gammel 16-03-09, 12:07   #364
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at dette er basert på fordommer.

Det er dokumentert at Frp-velgere stemmer på et parti de er svært i utakt med politisk iallefall. Har du lest Frp-koden?

Gammel 16-03-09, 12:33   #365
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi må kalle Jensemann for Stoltenberg skjønner jeg ikke hvorfor det er greit å omtale Siv Jensen som Siv eller diverse andre varianter brukt i denne tråden. I dagligtale tror jeg de aller fleste av oss bruker fornavn på politikerne, og at også "klengenavn" er vanlig.

Om du byttar ut Siv med Sivemor eller noko tilsvarande så skal eg vere samd. Jensemann insinuerer at det er snakk om ein liten gut som knapt er tørr bak ørene.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:09   #366
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Om du byttar ut Siv med Sivemor eller noko tilsvarande så skal eg vere samd. Jensemann insinuerer at det er snakk om ein liten gut som knapt er tørr bak ørene.

Blant de intellektuelle på vgd har Jensemann sin like i Sutre-Siv. Jeg synes det er unødvendig at politikere må folkeliggjøres så voldsomt at man kun bruker fornavn, men klengenavn hører ingen steder hjemme. Jeg har ikke lagt merke til om de andre partiene bruker klengenavn på FrP i offentlighet, men FrP går ikke av veien for å gjøre det. Det var vel på Grosvold at Carl I Hagen og Siv Jensen konsekvent omtalte de andre borgerlige partiene som Bondevik-partiene. Nå bidrar ikke akkurat Høybråten og Sponheim til samarbeidsklima på borgerlig side, men de holder seg i det minste for gode til å synke til et barnehagenivå.

Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:55   #367
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er dokumentert at Frp-velgere stemmer på et parti de er svært i utakt med politisk iallefall. Har du lest Frp-koden?

Den er vel skrevet for folk som er litt i overkant forutinntatte og følelsesmessig tabloide i forhold til FrPs oppslutning, er den ikke? Til nå er det bare tre personer i AP og en i SP som har prøvd seg frampå med nøtteknekkern. Kolberg, Berntsen, Bekkemellem og han Borten-karen. Kanskje vi skal henvise dem videre til VGD mens vi himler vilt og betryggende enstemmig?

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 22:11   #368
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Den er vel skrevet for folk som er litt i overkant forutinntatte og følelsesmessig tabloide i forhold til FrPs oppslutning, er den ikke?

Nei, det er den ikke. Sette seg inn i hva boka handler om, før man er forutinntatt kanskje?

Gammel 17-03-09, 02:31   #369
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Nei, det er den ikke. Sette seg inn i hva boka handler om, før man er forutinntatt kanskje?

Jeg har bare sett han Vømmøl-raddisen som har skrevet den, debattere om den i et tv-program med en del andre distanserte forståsegpåere tilstede. Folk liker ikke å bli fortalt at man gjør dumme valg som ikke gavner en selv, om det så er aldri så elegant pakket inn. Du må gjerne gi meg essensen i selve innholdet, kjør på

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 10:35   #370
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Blant de intellektuelle på vgd har Jensemann sin like i Sutre-Siv. Jeg synes det er unødvendig at politikere må folkeliggjøres så voldsomt at man kun bruker fornavn, men klengenavn hører ingen steder hjemme. Jeg har ikke lagt merke til om de andre partiene bruker klengenavn på FrP i offentlighet, men FrP går ikke av veien for å gjøre det. Det var vel på Grosvold at Carl I Hagen og Siv Jensen konsekvent omtalte de andre borgerlige partiene som Bondevik-partiene. Nå bidrar ikke akkurat Høybråten og Sponheim til samarbeidsklima på borgerlig side, men de holder seg i det minste for gode til å synke til et barnehagenivå.

Jeg har i mange år hatt en kollega som heter Jens, og som stort sett alle omtalte som Jensemann.

Når det gjelder politikere så omtales ofte Bondevik som "presten", Carl I. Hagen som CarlI, Erna Solberg som Jern-Erna, Solheim som "ole Brumm" og så videre. Dette er ikke noe spesielt rart, mener jeg.

Gammel 17-03-09, 10:40   #371
bina
Ustabil

Standard

Nei, jeg har ikke lest den. Men du skjønner at dette ikke er en dokumentar, men en politisk bok, ikke sant? Det betyr at innholdet er farget av forfatterens oppfatninger. Ut i fra omtalen så handler det om Norges mest "usympatiske parti" eller noe i den dur. Denne boken "dokumenterer" derfor ingenting annet enn forfatterens synspunkt.

Gammel 17-03-09, 10:57   #372
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg har i mange år hatt en kollega som heter Jens, og som stort sett alle omtalte som Jensemann.

Når det gjelder politikere så omtales ofte Bondevik som "presten", Carl I. Hagen som CarlI, Erna Solberg som Jern-Erna, Solheim som "ole Brumm" og så videre. Dette er ikke noe spesielt rart, mener jeg.

Det er kanskje ikke rart, men kallenavn som "Sutre-Siv", "Jern-Erna", "Ole Brumm" og "Jensemann" brukes vel hovedsaklig av folk med annen politisk tilhørighet, som (i mangel av gode argumenter) søker å skape et blide av den aktuelle politikeren som feks dum eller ufarlig.

Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 11:05   #373
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Det er kanskje ikke rart, men kallenavn som "Sutre-Siv", "Jern-Erna", "Ole Brumm" og "Jensemann" brukes vel hovedsaklig av folk med annen politisk tilhørighet, som (i mangel av gode argumenter) søker å skape et blide av den aktuelle politikeren som feks dum eller ufarlig.

Jeg er jo selvsagt enkel... ja? De er jo både dumme og ufarlige?

Gammel 17-03-09, 13:55   #374
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg er jo selvsagt enkel... ja? De er jo både dumme og ufarlige?

Jada. Hvis budskapet ditt er at politikerne er domme som brø, så er det jo bare å fortsette å bruke nedsettende kallenavn. Men det bidrar definitivt ikke til å heve nivået på en politisk diskusjon.

Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 14:22   #375
Slettet bruker
Passiv

Standard

Om en sier til meg at to og to er fem så synes jeg ikke denne er flink i matte. Om ti tusen sier det samme så synes jeg fremdeles ikke de er flinke i matte, og at det kanskje også begynner å bli på tide å se litt på matematikk i skolen her i landet.

Omtrent slik føler jeg det når frp har 28 % oppslutning.

Ta dem på alvor?
Klart jeg tar på alvor at snart 1/3 av stemmeberettigede ikke skjønner greia. Men betyr å ta det på alvor at jeg skal si at de har rett eller hva? Jeg synes det er bekymrende fordi det ser ut til at de som stemmer frp faktisk ikke har særlig peil på hva de stemmer på. De skal ha billig røyk og spritservering hele døgnet, og gjerne billig. Men hva de skal betale for en pris for disse fantastiske godene ser det ikke ut til at er tatt med i ligningen i det hele tatt.

For meg blir vurderingen slik: Jeg kunne selvsagt tenkt meg å kjøre en Jaguar istedenfor den bilen jeg har. Men da har jeg ikke råd til å bo noe sted. Dermed kan jeg ikke kjøre Jaguar.

Mitt inntrykk av den utskjelte jevne frp velger er at denne ville valgt jaguaren. Og antagelig blitt dypt sjokkert over å senere oppdage at h*n ikke hadde noe sted å bo mer fordi alle midler var lagt ned i bilen.

Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 16:03   #376
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jada. Hvis budskapet ditt er at politikerne er domme som brø, så er det jo bare å fortsette å bruke nedsettende kallenavn. Men det bidrar definitivt ikke til å heve nivået på en politisk diskusjon.

Jeg brukte betegnelsen "Jensemann" og det var ment lett spøkefullt. At det skal resultere i en stor diskusjon syns jeg er såpass latterlig at jeg ikke kan dy meg for å fyre opp under.

Greia er at svært mange i denne tråden og alle andre tråder som omhandler politikk på den norske høyresiden ikke tar fem øre for å snakke svært nedstettende om medlemmer av FrP, for ikke å snakke om velgerne. At man da skal være så hårsår at man blir fornærmet fordi jeg omtaler vår statsminister som "Jensemann" i stedet for "ærede herr Stoltenberg"... det blir for dumt.

Veldig mange har gått langt i å omtale FrP-velgere som dumme - hvorfor senker ikke det nivået på diskusjonen, tro? Er det sånn, kanskje, at det er ETT syn som er det korrekte synet, og alle andre er domme? I såfall har man vel ikke et spesielt godt grunnlag for en seriøs diskusjon i utgangspunktet.

Gammel 17-03-09, 16:12   #377
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om en sier til meg at to og to er fem så synes jeg ikke denne er flink i matte. Om ti tusen sier det samme så synes jeg fremdeles ikke de er flinke i matte, og at det kanskje også begynner å bli på tide å se litt på matematikk i skolen her i landet.

Omtrent slik føler jeg det når frp har 28 % oppslutning.

Ta dem på alvor?
Klart jeg tar på alvor at snart 1/3 av stemmeberettigede ikke skjønner greia. Men betyr å ta det på alvor at jeg skal si at de har rett eller hva? Jeg synes det er bekymrende fordi det ser ut til at de som stemmer frp faktisk ikke har særlig peil på hva de stemmer på. De skal ha billig røyk og spritservering hele døgnet, og gjerne billig. Men hva de skal betale for en pris for disse fantastiske godene ser det ikke ut til at er tatt med i ligningen i det hele tatt.

For meg blir vurderingen slik: Jeg kunne selvsagt tenkt meg å kjøre en Jaguar istedenfor den bilen jeg har. Men da har jeg ikke råd til å bo noe sted. Dermed kan jeg ikke kjøre Jaguar.

Mitt inntrykk av den utskjelte jevne frp velger er at denne ville valgt jaguaren. Og antagelig blitt dypt sjokkert over å senere oppdage at h*n ikke hadde noe sted å bo mer fordi alle midler var lagt ned i bilen.

Jeg kan si hva jeg mener med å "ta på alvor".

Jeg mener at man da respekterer at folk har ulikt syn på ting. At man respekterer andre som fullverdige mennesker selv om de har et annet politisk syn enn en selv. At man diskuterer sak og ikke person, og forsøker å dempe egne fordommer.

Gammel 17-03-09, 16:13   #378
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Nei, jeg har ikke lest den. Men du skjønner at dette ikke er en dokumentar, men en politisk bok, ikke sant? Det betyr at innholdet er farget av forfatterens oppfatninger. Ut i fra omtalen så handler det om Norges mest "usympatiske parti" eller noe i den dur. Denne boken "dokumenterer" derfor ingenting annet enn forfatterens synspunkt.

Boka er ikke et angrep på Frp, snarere et angrep på Ap synes jeg. Selvsagt er det en politisk bok. Hvordan kan du skrive at boka ikke dokumenterer noe annet enn forfatterens synspunkt når du ikke har lest den? Boka baserer seg så vidt jeg fikk med meg på statistikk og fakta, ikke synsing. Med mindre forfatteren tukler med tallene, så er det også en bok med mye faktainformasjon.

Greia er at svært mange i denne tråden og alle andre tråder som omhandler politikk på den norske høyresiden ikke tar fem øre for å snakke svært nedstettende om medlemmer av FrP, for ikke å snakke om velgerne.

Denne oppfatningen deler ikke jeg. Det er kritikk av Frp, ikke høyresiden i norsk politikk. Min oppfattelse er at både høyresiden og venstresiden kritiserer Frp for deres politikk, også her på FP. Jeg ser ikke på Frp som et ordinært høyreparti. For meg er det brunt og i en egen klasse når det gjelder økonomisk politikk, men også verdipolitikk.

Gammel 17-03-09, 16:18   #379
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan si hva jeg mener med å "ta på alvor".

Jeg mener at man da respekterer at folk har ulikt syn på ting. At man respekterer andre som fullverdige mennesker selv om de har et annet politisk syn enn en selv. At man diskuterer sak og ikke person, og forsøker å dempe egne fordommer.

Men poenget er at det er vanskeleg å ta på alvor folk som vel å ikkje tenke på at dei må ofte noko langt viktigare for å få den jaguaren smilefjes så metaforisk skriv om. Det er enkelt å vere mot alt av skattar og avgifter, lisens, statleg styring av velferd og åtferdsregulering dersom ein vel å oversjå konsekvensane av å fjerne det. Samtidig må ein også velgje å oversjå stygg gradering av menneskeverd (eventuelt vere for slik gradering) for å vere FrP-politikar/veljar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 16:20   #380
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Denne boken "dokumenterer" derfor ingenting annet enn forfatterens synspunkt.

Jeg glemte i forrige innlegg å skrive at Carl I Hagen har uttalt at han langt på vei er enig i det som framkommer av Frp-koden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.