|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Siv Jensen
Da er du blitt den eneste. De andre store glemmer vi, og legger skylden på deg. Særlig hvis du er liten og kristen. Passende syndebukk, så man slipper å forholde seg til problematiske ting som at man faktisk har lov å tegne profeter i Norge. |
|
|
|
|
|
#342 |
|
Ekvilist
|
Så vidt jeg husker så skjedde det etter at det ble et helvete i forbindelse med at avisa i Danmark trykket bildene. At bildene ble trykket midt i kampens hete som en ren provokasjon. Aftenposten trykket det en god del tidligere? Jeg kan ikke skjønne hvorfor Aftenposten skulle stå ved Selbekk sin side dersom de trykket dette som en kommentar til en sak, og Magazinet gjorde det som ren provokasjon. Så vidt jeg husker fulgte det med noen ikke helt sympatiske uttalelser fra Selbekk sin side om Islam i tillegg.
|
|
|
#343 |
|
Passiv
|
Magazinet prøvde selvfølgelig å provosere. Artikkelen til Magazinet handlet om islams knebling av ytringsfriheten, og således fikk de veldig rett i hva de skrev. Aftenpostens artikkel var en ren omtale av publiseringen i Jyllands-posten. Hvilke intensjoner de hadde synes jeg er irrelevant, og et slikt prinsipielt standpunkt burde man også forvente fra regjeringens side. Faktum er at begge trykket tegningene (og det var tegningene det ble reagert på), men at Støre presiserte på TV at det kun var en liten kristen avis som hadde gjort dette. |
|
|
|
#344 |
|
Ekvilist
|
Ok. Jeg bare konstaterer at vi ser forskjellig på det. Jeg kan ikke skjønne hvorfor Aftenposten skulle støtte Selbekk hvis de faktisk ikke likte måten Selbekk gjorde dette på. Jeg synes intensjonen ved å trykke tegningene faktisk har ganske mye å si.
|
|
|
#345 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Siv JensenSom jeg sa, saken startet med at ingen ville tegne Muhammed til barneboka. Ei heller i Norge, jeg husker at Finn Graff skrev noe a la at han ikke ville tegne Muhammed, han hadde livet kjært. (noe sånt). |
|
|
|
|
|
#346 |
|
Ekvilist
|
Sv: Siv JensenSå det var en konkurranse i forkant altså, om hvem som først turte å tråkke islams troende skikkelig på tærne. Sympatisk. Jeg er for ytringsfriheten, men forbeholder meg allikevel retten til å synes at folk som benytter den på en usympatisk måte ikke er så sympatiske. Det var mange som syntes Selbekk var en fjott, og jeg synes det er helt greit at det ble synliggjort at dette ikke var noe folk på generelt grunnlag synes var en fin ting å gjøre. Og jeg gjentar: jeg er for ytringsfrihet.
|
|
|
#347 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv JensenStøre og Aftenposten og mange andre (spesielt på venstresiden) oppførte seg skammelig, skammelig, skammelig i karikatursaken. Det var opphetet og panikk, men dog.
|
|
|
#348 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Siv JensenHan fikk i hvertfall erfare på kroppen at det finns mange trussel og voldskrefter innen islam. Som var det saken i utganspunktet dreide seg om. Sist redigert av bønna : 13-03-09 kl 22:58. |
|
|
|
|
|
#349 |
|
Passiv
|
Det er ingen tvil om at Selbekk er en kristenfundamentalistisk fjott, og jeg har svært lite til overs for hans meninger generelt. Men har har helt rett i at islam og ytringsfrihet ikke går særlig bra sammen. Ytringsfrihet kan være ubehagelig, og du må gjerne synes at Selbekk er usympatisk, men han hadde all rett i verden til å publisere tegningene. Og han har rett til å gjøre dette uten å få satt en pris på sin hode. Jeg synes Støre gjorde en veldig god jobb i mate mobben som ropte på Selbekks blod. |
|
|
|
#350 |
|
Passiv
|
En meget presis analyse av FrP. FrPs suksess (eller FrP-koden om du vil), handler om hvordan de fremstår i media. Det spekulative i FrPs mediehåndtering er at de sparker opp åpne dører uten å ha noen reelle løsninger: |
|
|
|
#351 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Siv JensenHadde dette handlet om noen andre enn muslimer tør jeg påstå at alle ville vært mye mere kritisk. |
|
|
|
|
|
#352 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv JensenFor ikke å snakke om de kristentegningene han har laget oppigjennom!
|
|
|
#354 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Iran da? Eller Somalia? |
|
|
|
|
|
#356 |
|
![]() ![]() ![]() |
Graff skiter på draget: (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#357 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jeg har jobbet på et konferansesenter hvor FrP leide seg inn en gang i året for å holde "broilerkurs i media," for sine yngre representanter. Hos oss leide de bl.a. tv-studio og filmkameraer, de hadde med proffe mediafolk, og så ble en etter en representant tatt inn i studio, på med make-up, lys, kamera og direkte grilling fra proff journalist.
|
|
|
#358 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenJeg tror, hvis folk forstod arabisk, så ville mange, veldig mange, stått med måpende gap....som et realt slap in the face. Og få ville vende det andre kinn til. |
|
|
|
|
|
#359 |
|
Ustabil
|
Og jeg tror fortsatt at du og mange andre bommer fullstendig når dere tror at de som stemmer FrP ikke vet hva de gjør, eller gjør det i protest mot noen, eller for de de syns synd på noen. |
|
|
|
|
|
#360 |
|
Passiv
|
Dette er tull. De aller fleste har ikke tenkt gjennom dette i det hele tatt, men fikk servert ferdige argumenter av FrP.
Å kalle Stoltenberg for Jensemann, er samme taktikk som brukes av fjortiser på vgd. Hvis du har et ønske om å bli tatt seriøst, bør du revurdere ditt ordvalg.
Hijab-saken har vært klønete håndert av Stoltenberg, Storberget og/eller Aas-Hansen. Dette rammer først og fremst Ap, men også regjeringen. Du må gjerne utdype hvorfor FrP kom mer ærefullt ut av saken enn V, H, KrF som heller ikke hadde noe med den å gjøre. |
|
![]() |
|
|