Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Prokrastinerer du? Med hva?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 19:34   #26
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prokrastinerer du? Med hva?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men har vi det et adekvat norsk ord for prokrastinering? Jeg har ikke funnet noen.

Forøvrig prokrastinerer jeg akkurat nå å legge meg. Det gjør jeg stort sett hver kveld - og angrer neste morgen.

Å prokrastinere = å utsette noe (et utmerket norsk ord)
prokrastinering = utsetting

Men på norsk er det bedre å bruke verb istedet for substantiv. Ser en på nynorsken så er det et "verbspråk", mens bokmål brukes det i større grad substantivering (for å si det enkelt). Jeg synes norsk blir bedre i det store og hele om en bruker verb i stedet for alle disse substantivene. Det blir enklere og mer rett fram.

Når jeg først er inne på idiotiske fremmedord. Noe av det tåpligste jeg har sett er bruken av pregnant, f.eks. Herr forsker har en pregnant idé. Hvorfor i all verden si pregnant når en mener fruktbar?

Det forbauser meg at folk som er flink til å snakke/skrive har det med å bruke så mange fremmedord. Jeg klarer ikke å la være å tenke at kanskje de ikke kjenner sitt eget språk godt nok?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.