|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?
Men har vi det et adekvat norsk ord for prokrastinering? Jeg har ikke funnet noen.
|
|
|
#42 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?Ja, det gjør jeg.. med det meste.
|
|
|
#43 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() |
Mãnana
|
|
|
#44 |
|
Kamerat Pære
|
|
|
#46 |
|
Kamerat Pære
Som nivået på spansken min avslører; Nei, egentlig ikke
|
|
|
#47 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Det må da være fint å være pappas pike.
|
|
|
#48 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?Jeg utsetter alt, absolutt alt, det er på grensen til det forferdelige og det er et under at det ikke har gått verre enn det har gjort. Jeg kan utsette å gå og legge meg fordi jeg ikke gidder å slå av lyset og pusse tenner. Jeg utsetter alle regninger til absolutt siste frist, jeg utsetter alle oppgaver til jeg bare må, jeg er avhengig av tidsfrister (og når jeg først begynner er jeg som regel rasende effektiv ja, men da tikker jo klokken fort også). Da jeg skrev hovedoppgave fikk jeg en veileder som skjønte min utsettelsestrang allerede i første time (jeg var allerede et halvt år på overtid) og som enkelt og greit ba meg levere ti sider i uken. Og det klarte jeg, som regel. Problemet var at dette var pre-internett, og innlevering ble utsatt og utsatt og endte ofte med at jeg stakk sidene mine inn i kontordøren siden jeg ikke rakk posten. En gang var jeg så sent ute at fristen var en dag han ikke var på kontoret. Jeg hadde ikke annet valg enn å stalke ham og finne ut hvor han bodde, for så å trikke opp til adressen etter å ha skrevet hele natten, psyke meg opp noe voldsomt og så ringe på hjemme hos ham med arkene i hånden og skamrødmen i fjeset. Han ble overrasket, sikkert også fordi jeg sto på trappen midt på formiddagen iført sort, glitrende selskapskjole siden jeg selvsagt hadde utsatt klesvasken og ikke eide andre rene klær. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?[quote=Turban Smukk;1635347]Jeg utsetter alt, absolutt alt, det er på grensen til det forferdelige og det er et under at det ikke har gått verre enn det har gjort. Jeg kan utsette å gå og legge meg fordi jeg ikke gidder å slå av lyset og pusse tenner. Jeg utsetter alle regninger til absolutt siste frist, jeg utsetter alle oppgaver til jeg bare må, jeg er avhengig av tidsfrister (og når jeg først begynner er jeg som regel rasende effektiv ja, men da tikker jo klokken fort også). Da jeg skrev hovedoppgave fikk jeg en veileder som skjønte min utsettelsestrang allerede i første time (jeg var allerede et halvt år på overtid) og som enkelt og greit ba meg levere ti sider i uken. Og det klarte jeg, som regel. Problemet var at dette var pre-internett, og innlevering ble utsatt og utsatt og endte ofte med at jeg stakk sidene mine inn i kontordøren siden jeg ikke rakk posten. En gang var jeg så sent ute at fristen var en dag han ikke var på kontoret. Jeg hadde ikke annet valg enn å stalke ham og finne ut hvor han bodde, for så å trikke opp til adressen etter å ha skrevet hele natten, psyke meg opp noe voldsomt og så ringe på hjemme hos ham med arkene i hånden og skamrødmen i fjeset. Han ble overrasket, sikkert også fordi jeg sto på trappen midt på formiddagen iført sort, glitrende selskapskjole siden jeg selvsagt hadde utsatt klesvasken og ikke eide andre rene klær. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?For tiden prokrastinerer jeg med det meste. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har prokrastinert hele livet, jeg har bare ikke visst at det var det jeg gjorde. Utsette er vel det de fleste bruker? Har sjelden hørt noen irl bruke ordet, men her på FP brukes det kanskje litt i overkant mye? |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Fartsfantom
|
Å prokrastinere = å utsette noe (et utmerket norsk ord) |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Passiv
|
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?Skolearbeid, husarbeid og noen jobbting. |
|
|
|
#54 |
|
intro
|
Fordi det ikke betyr det samme, kanskje?
|
|
|
|
#55 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?Jeg prokrastinerer (med?) ubehagelige samtaler, husarbeid (uten at det plager meg stort), og enkelte arbeidsoppgaver på jobb. Retting, blant annet.
|
|
|
#56 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?Jobb. Både forefallende, type føring av fravær og slikt, og retting. Særlig retting. Vips, så har det gått tre uker, og kveldene har gått med til andre ting.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?Husarbeid. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Fartsfantom
|
Pregnant betyr gravid på engelsk, men det blir jo litt komisk å si at forskeren har en gravid idé eller noe, og muligens derfor jeg bestandig har tolket pregnant for fruktbar, særlig siden ordet var brukt i den betydningen i ei av statsvitenskapsbøkene mine. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?Jeg prokrastinerer mye. Er jeg en prokrastinør da? |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prokrastinerer du? Med hva?Ja, det gjør jeg. Har et LASS sammenlagte klær som skulle vært på plass i skuffer og skap. Den delen av klesvasken er den aller kjedeligste synes jeg. Ellers utsetter jeg ubehagelige samtaler- aller helst unngår jeg slike.. Og så utsetter jeg div på jobb. Han jeg har kontaktlæreransvar sammen med er akkurat likeens, så denne uka har vært ganske intens med forberedelser av utviklingssamtaler kommende uke. Men- jeg jobber jævlig bra under press, da!
|
|
![]() |
|
|