Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av bønna, her.
Jeg tror det er ønsketekning fra din side 
Du tror det er "ønsketenkning" fra Glitters side å antyde at noen kan være lei av å diskutere med deg? Nice try.
Når det gjelder hva man ønsker å "ytre" eller "uttrykke" ved å f.eks. gå med eller flagge med et gambisk flagg på 17. mai, så antar jeg at det kan være for å markere hvor man kommer fra samtidig som man markerer at dette er en dag som er verdt å feire. Litt sånn "Min familie kommer opprinnelig fra Gambia, og vi vil gjerne være med på å feire Norges nasjonaldag!". Siden nordmenn bruker flagget sitt på mange festdager, synes jeg ikke det er merkelig om andre også ønsker å bruke sitt flagg som en måte å markere at man feirer en bestemt dag. Jeg kan aldri tenke meg at det er fordi man på noen måte vil ta avstand fra Norge eller det norske flagget, i alle fall - ikke når det er snakk om barn som deltar i 17. mai-toget.
Jeg ville antagelig ikke gjort det på samme måte om jeg hadde vært "opprinnelig utlending" (eller om jeg var bosatt i et annet land enn Norge), men jeg synes på ingen måte det er uforståelig at noen ønsker å gjøre det slik.