|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg vil tro at de ønsker å vise takknemlighet til dem's nye hjemland har tatt i mot dem? At det er det som gjør det naturlig? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Disse flaggene igjen
I så fall tror jeg at jeg må gå med både pakistansk, vietnamesisk og ørten andre flagg 17. mai, for er det noen som har vært med og bygget Norge de siste 40 årene så er det arbeidsinnvandrere.
|
|
|
|
#3 |
|
Deltidsmamma
|
Eller du kan feire pakistans, vietnamesiske og ørten andre's nasjonaldager i takknemlighet fordi de har skaffet så mange brae mennesker til Norge. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Nå er det vel ikke akkurat disse landene som har forsynt oss med bra folk, så det blir ikke særlig logisk. Det er mennesker som selv har tatt initiativet til å dra hit for å bosette seg her.
Har jeg bedt deg tolke? :leter: Jeg spurte hvorfor tror du andre tenker som deg, men jeg finner ikke igjen noe sted der jeg har bedt deg tolke.
Igjen: Det er ikke sikkert en norskpakistaner ser dette slik som deg.
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg var jo innom det i det første innlegget mitt. Det kommer an på hva man legger i feiringen.
Jeg kan ikke se at det ikke er inkluderende å være f.eks pakistaner, gå i toget i egen nasjonaldrakt (eller bunad om man ønsker det) men samtidig bære norsk flagg, siden det tross alt er Norges bursdag man feirer. Sist redigert av rine : 14-05-09 kl 22:36. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Det ser ut som det går helt greit. Ref. bildet Embs la ut.
|
|
|
#8 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Deltidsmamma
|
Vel, det så ikke ut til at "frp'erne" i spania hadde problemer med det spanske flagget, |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Deltidsmamma
|
Jamen; jeg tror jeg vil følt det helt ok å om noen norske fra vår lille koloni i Frankrike flagget med det franske flagget på 17. mai feiringa vår. Antatt jeg ville følt takknelig for at jeg fikk bli i Frankrike, hvis jeg nå ville mere det enn å være i Norge mer. Sist redigert av bønna : 15-05-09 kl 10:01. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Er dette også ironi, eller er det noe du mener? For hvis du mener det, så ser det jo ut til at du egentlig synes det er greit med andre enn norske flagg på 17. mai-feiringen. (I alle fall så lenge grunnen til at man velger et annet flagg er en grunn du selv er enig i, hvis jeg skjønner deg rett her.)
|
|
|
#13 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Så du synes det er "helt ok" (sitat fra deg selv) å ville hedre sitt nye hjemland på 17. mai, men helt uforståelig og veldig, veldig rart å ville hedre sitt gamle hjemland på samme dag? Da synes jeg det er enda vanskeligere å skjønne begrunnelsen din - for da er det jo ikke egentlig sånn at du synes alle andre lands flagg er upassende i en 17. mai-feiring.
|
|
|
#15 |
|
Deltidsmamma
|
Nei menn det har jo faktisk noe å si hvor man befinner seg hen også, da! Sist redigert av bønna : 15-05-09 kl 13:46. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, er det ikke rart da? Hvis jeg har bursdag 30. mars, ville det vel vært litt rart å insistere på å feire den på venninnen min sin bursdag som er 14.juli? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|