|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#322 |
|
Bedreviter
|
Sv: Disse flaggene igjen
Eldstejenta vet selvsagt hvorfor vi feirer 17. mai, men jeg tror ikke hun "signaliserer noe" ved å vifte med flagget, mer enn hun "signaliserer" ved å rope hurra og smile bredt. |
|
|
|
|
|
#323 |
|
|
:tenker hardt for å komme opp med et enda frekkere svar: |
|
|
|
|
|
#324 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi feirer vår land Norge og flagget er en sentral del av det. Men det betyr da ikke at andre ikke kan ta sitt eget flagg med i toget om de ønsker det. |
|
|
|
|
|
#325 |
|
flisespikker
|
17. mai er en dag der man feirer Norge, ja, og det er vanlig å bruke det norske flagget som en del av feiringen. Jeg tror ikke du finner noen som er uenige med deg i det. Men det følger ikke som en logisk konsekvens av det at man ikke kan bruke andre nasjoners flagg som en del av feiringen.
|
|
|
#326 |
|
Passiv
|
Jeg er enig. Du bør snarest få lært henne at hun har krav på pølse og kake og brus også. |
|
|
|
#327 |
|
By the Sea
|
Ja?
|
|
|
#328 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Det har du helt rett i.
|
|
|
#329 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg ville tro de syntes det var naturlig at man da feiret dem med det pakistanske flagget, ikke det norske. Samme med samefolkets dag eller en annen nasjonaldag. Selv om man kom fra Norge. Jeg ser at jeg tydeligvis er kollisjonskurs med de rådende holdningene her, så jeg får vet bare ta det ad notam. Tror det kan være lurt |
|
|
|
|
|
#330 |
|
Deltidsmamma
|
Er dette innlegg 308. Sist redigert av bønna : 14-05-09 kl 20:33. |
|
|
|
|
|
#331 |
|
This is normal!
|
Hvorfor tror du andre tenker som deg? Hvis du ser bildet her fra feiringen av pakistans nasjonaldag i 2008 ser du et stort norsk flagg sammen med mange små pakistanske. Helt naturlig for de som feirer, ser det ut som.
|
|
|
|
#332 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg vil tro at de ønsker å vise takknemlighet til dem's nye hjemland har tatt i mot dem? At det er det som gjør det naturlig? |
|
|
|
|
|
#333 |
|
This is normal!
|
I så fall tror jeg at jeg må gå med både pakistansk, vietnamesisk og ørten andre flagg 17. mai, for er det noen som har vært med og bygget Norge de siste 40 årene så er det arbeidsinnvandrere.
|
|
|
|
#334 |
|
Deltidsmamma
|
Eller du kan feire pakistans, vietnamesiske og ørten andre's nasjonaldager i takknemlighet fordi de har skaffet så mange brae mennesker til Norge. |
|
|
|
|
|
#335 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Det ser ut som det går helt greit. Ref. bildet Embs la ut.
|
|
|
#336 |
|
This is normal!
|
Nå er det vel ikke akkurat disse landene som har forsynt oss med bra folk, så det blir ikke særlig logisk. Det er mennesker som selv har tatt initiativet til å dra hit for å bosette seg her.
Har jeg bedt deg tolke? :leter: Jeg spurte hvorfor tror du andre tenker som deg, men jeg finner ikke igjen noe sted der jeg har bedt deg tolke.
Igjen: Det er ikke sikkert en norskpakistaner ser dette slik som deg.
|
|
|
|
#338 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, jeg var jo innom det i det første innlegget mitt. Det kommer an på hva man legger i feiringen.
Jeg kan ikke se at det ikke er inkluderende å være f.eks pakistaner, gå i toget i egen nasjonaldrakt (eller bunad om man ønsker det) men samtidig bære norsk flagg, siden det tross alt er Norges bursdag man feirer. Sist redigert av rine : 14-05-09 kl 22:36. |
|
|
|
|
|
#339 |
|
Ute på tur
|
Ja, det gjør de for tenk, og går i sin egen nasjonaldrakt på 17. mai. :tar snart over Norge:
|
![]() |
|
|