Sv: Røyker dere i folkemengder?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Dette har jeg aldri opplevd som noe problem selv om jeg er innbarket ikke-røyker. Kanskje folk er flinkere til å ta hensyn til sånt i Oslo?
Njæ, det er ikke min erfaring, i alle fall. Jeg har mer tro på at man har ulik tålegrense for hvor mye røyken plager en. Jeg er særdeles ømfintlig overfor røyk, og blir plaget omtrent overalt ute.
Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.
Da eg gjekk på høgskule, stimla røykarane seg saman like utanfor inngangspartia (ja, fleirtal) sånn at me måtte gå i sikksakk for å komme inn. Ingen mulighet til å komme seg inn i bygget utan å bli eksponert for røyk.
Ja, er det ikke rart? De står rett ved siden av skiltet med røyking forbudt og damper. Og slett ikke bare ved høyskolen, dette gjelder alle slags innganger til store bygg.
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Jeg må nok si at jeg rett og slett ikke har erfaringen med at røyere er så ille jeg. Det er veldig, veldig sjelden jeg synes jeg er eksponert for røyk fra noen. Eller av at det lukter røyk av noen.
Jeg tar høyde for at det kan ha sammenheng med at jeg ikke er så mye ute blant folk, men jeg er jo på butikken og stranda og jobben og sånt jeg også.
Kanskje du ikke har veldig godt uviklet luktesans? Eller rett og slett ikke får noe særlig ubehag av sigarettrøyk?
Jeg er veldig enig med Iset, og opplever daglig at røyk plager meg ute.