|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?
Sånn er det på NTNU også
![]() |
#23 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#24 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette kunne jeg skrevet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jeg synes selvsagt det får være greit å røyke på ute-serveringssteder, selv om jeg synes det er trist at jeg dermed ikke kan sitte ute i finværet selv.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
De som tar sånt til seg er ikke de som gjør dette.
Og som bæret tenker de aller fleste røykere.
![]() |
#27 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jeg kjenner mange oppegående røykere, heldigvis. Men det overrasker meg hvor MANGE som ikke tenker seg om, feks. i slike folkemengder. Det var derfor jeg startet denne tråden, nettopp fordi det var så mange det dreide seg om. Jeg fatter det ikke.
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jeg må nok si at jeg rett og slett ikke har erfaringen med at røyere er så ille jeg. Det er veldig, veldig sjelden jeg synes jeg er eksponert for røyk fra noen. Eller av at det lukter røyk av noen. |
![]() |
![]() |
#30 |
Guardian of the galaxy
|
Nå er det jo ikke mange som røyker lenger, men de jeg har rundt meg som røyker funker ganske likt som meg på det der i hvertfall.
![]() |
#31 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg synes faktisk ikke det er greit. Røykere kan røyke på uterestaurant når det regner, ellers ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ringskrømt
|
Jeg plages daglig av andres røyk, om vi så sitter på café, skal inn på kjøpesenteret eller venter på bussen. Jeg sier ikke at alle røykere er hensynsløse egoister, men jeg tror faktisk at de som tar hensyn er i mindretall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#34 |
frakoblet
|
Njæ, det er ikke min erfaring, i alle fall. Jeg har mer tro på at man har ulik tålegrense for hvor mye røyken plager en. Jeg er særdeles ømfintlig overfor røyk, og blir plaget omtrent overalt ute.
Ja, er det ikke rart? De står rett ved siden av skiltet med røyking forbudt og damper. Og slett ikke bare ved høyskolen, dette gjelder alle slags innganger til store bygg.
Kanskje du ikke har veldig godt uviklet luktesans? Eller rett og slett ikke får noe særlig ubehag av sigarettrøyk?
![]() |
#35 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Jeg plages i grunn ganske sjelden. Men jeg irriterer meg over at det står mange utenfor kjøpesentre og sånn.
![]() |
#36 |
Ringskrømt
|
Det blir kanskje sånn som med katten? Det er lov å ha katt, og det finnes mange hensynsfulle katteeiere. Å påstå at katten ikke skal få lov til å være ute er regelrett tøysete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg stemmer for å fylle stasjonsvogna mi med katter og røykere og sette kursen mot Sibir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Røyker dere i folkemengder?Utenfor sykehuset her står det mengder av store skilt med røyking forbudt på sykehusets område. Da jeg kom ut av hovedinngangen for et par dager siden, satt det en dame og en mann rett under ett av disse skiltene og røykte. Røyken blåste rett foran hovedinngangen til sykehuset, den eneste inngangen de fleste har å forholde seg til der, om man ikke skal innlegges. Jeg sto og ventet noen minutter på å bli hentet, så da overhørte jeg en samtale der damen syntes det var synd at sønnen også hadde begynt å røyke. Nå visste de jo hvor farlig det var, men da hun begynte så visste de jo ikke det. Eller ihvertfall ikke at det var så farlig. Denne damen var sikkert yngre enn meg, det var masse informasjon om at røyking var skadelig allerede på 70-tallet for den saks skyld. Og hun begynte mest sannsynlig å røyke på 80-tallet. Snakk om å finne på unnskyldinger. Og hvis det endelig har trengt inn nå hvor farlig det er, så er det jo faktisk mulig å slutte. Jeg får kløe av sånt late-som-ingen-sa-til-meg-at-det-var-farlig-stakkars-meg-greier. Virkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Nymotens gammeldags
![]() |
|
|