Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Ja! 5 3,01%
Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. 106 63,86%
Litt hensyn klarer man vel å ta. 42 25,30%
Nei, det er håpløst. 10 6,02%
Drit i alle allergikere! 1 0,60%
Annet 0 0%
Dustepoll 2 1,20%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 14:07   #11
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Så vidt meg bekjent er det svært sjelden (om noen?) som dør av sitruslukt. Det er en god del som dør eller nesten-dør av nøtter. Jeg synes absolutt det er mulig å diskutere tilrettelegging, uten at man er for forbud av alt som noen kanskje kan kan komme til å få allergisk reaksjon av. Det er noe med å skille snørr og bart. Jeg tror og har som astmatiker og allergiker erfart at det er et problem at folk rett og slett ikke tror på allergier, alternativt er egostiske navlebeskuende med offing og akking fordi de ikke kan spise nøtter hvor som helst. Oi, for et offer.

Siden vi nå har svært mange allergiske og astmatiske mennesker rundt oss, så kan jeg ikke forstå at det er et stort problem å droppe de åpenbare tingene som tunge parfymer og nøtter på offentlig transport, i offentlige bygg, på skole eller andre steder med mange mennesker.

Tito:

Du verden så sympatisk du framstår som. Not.

Skal man bare ta hensyn til de som kan dø eller nesten-dø av allergireaksjoner? Mannen min får store hodepiner og ganske uvel om noen skreller sitrusfrukter rundt ham. Eksamener ved juletider har alltid vært tøffe for ham. Skreller noen en appelsin ved siden av ham på t-banen får han denne reaksjonen, og selv om han ikke dør av det så er det slitsomt. Kattehår får han kløe og rennende øyne av, samt at han blir slått ut av tretthet. Er dette også da helt greit, siden han ikke dør? Hvor mange er det egentlig som har så kraftige reaksjoner på allergier at de dør eller nesten-dør? Og når det er sagt så reagerer mannen min på nøtter også ja og DET kan han få anafylaktisk sjokk av. Allikevel drar han på kino, kjører med fly, reiser med buss og oppholder seg steder hvor han kan eksponeres for disse tingene. Han hverken krever eller forventer at alle skal ta hensyn til hans allergier og ville nok aldri bedt om noen forbud eller restriksjoner. Og han synes ikke at de som har med appelsiner på eksamener er usympatiske.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.