Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Ja! 5 3,01%
Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. 106 63,86%
Litt hensyn klarer man vel å ta. 42 25,30%
Nei, det er håpløst. 10 6,02%
Drit i alle allergikere! 1 0,60%
Annet 0 0%
Dustepoll 2 1,20%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 15:00   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Jeg er vel der at jeg tar hensyn når jeg vet noe kan være plagsomt. Men det jeg ikke vet, klarer jeg ikke ta hensyn til.
Samtidig må jeg få ta mine egne valg om hvilke produkter jeg velger å bruke i det daglige også. Slik som tøymykner og parfyme. Selv om jeg nå kommer til å tenke godt over parfymedelen når jeg skal ut og fly feks.
Men så kommer vi til mat og dyr da. Om jeg hadde gått på en streng diett som inneholdt mye nøtter så hadde jeg faktisk ment at både jeg og allergikeren måtte vise hensyn. Feks burde kanskje nøtteallergikeren satt seg ved et annet bord om man møttes ute feks. På flyreiser mener jeg nøttespiseren godt kan klare seg uten nøtter den korte tiden det stort sett er snakk om.
Ang dyr så har jeg både hund og katt. En kamerat er allergisk mot katt. Vi vil jo gjerne ha han og samboeren på besøk, så da støvsuger jeg nøye overalt og lufter godt mens jeg vasker. Da går det veldig bra for han å være her. Men om han ikke hadde sagt noe ville jeg ikke hatt muligheten til å ta hensyn heller. Om noen hadde vært ekstremt allergisk mot dyrehår der jeg jobbet. Hvordan skulle vi løst det da?
Ok, jeg kunne hatt egne jobbklær som hang på jobb. MEN! Hvem skulle vasket dem? OM jeg tar de med hjem og vasker de i maskinen her ville det garantert ha blitt hår på dem. Og skulle jeg ha hatt den ekstrautgiften? ELler er det noe arbeidsplassen til den allergiske skulle dekket?

Og sånn helt til slutt, så er det vel umulig å ta hensyn til alle her i verden siden vi alle har forskjellige meninger om hvordan ting bør og skal være?

Hva med de som har sosial angst? Og får angstanfall om noen prater til dem når de er på butikken feks. Skal vi ha forbud mot å snakke til andre når vi er på butikken? Å ha angstanfall er nok for mange like ubehagelig som å få en allergisk reaksjon. Ja, det er kanskje litt utenom tema, men det er jo også en aktuell ting når det er snakk om å ta hensyn..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.