|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere? | |||
| Ja! |
|
5 | 3,01% |
| Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. |
|
106 | 63,86% |
| Litt hensyn klarer man vel å ta. |
|
42 | 25,30% |
| Nei, det er håpløst. |
|
10 | 6,02% |
| Drit i alle allergikere! |
|
1 | 0,60% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,20% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
nygift
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Man tar det hensyn man kan, jeg bruker parfyme og om jeg står foran en i en kø som ikke tåler det, får det være vedkommenes problem.
|
|
|
|
#262 |
|
Passiv
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Kan melde om alvorlig astmaanfall i full offentlighet på grunn av parfyme. Det ble til en skademelding det. Jada, hensyn er en fin ting. |
|
|
|
#263 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Også om det var folk du ønsket besøk av, og som ikke ville kunnet komme på besøk mer?
|
|
|
#264 |
|
Passiv
|
Tenk når du står i køen og den som står bak blir syk på grunn av parfymen din, da kan det brått blir litt ditt problem også at vedkommende blir syk. |
|
|
|
#265 |
|
Passiv
|
Det er nettopp det - de tror at man skriker opp og hyler rundt fordi man ikke liker noe. Fordi det er noen som gjør det og påberoper seg allergi. |
|
|
|
#266 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Man gjør så godt man kan stemte jeg
|
|
|
|
#267 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Den enkelttingen som vil ha størst effekt for samfunnet som helhet er antakelig å stoppe alkoholutsalgene. Alkohol skaper problemer for mange, både direkte og indirekte.
|
|
|
|
#268 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Nei, men jeg drikker ikke slik at det skaper problemer for andre.
|
|
|
#269 |
|
Ekvilist
|
Har du hørt om noen som stryker med, fordi de sitter ved siden av noen som tar et glass vin?
|
|
|
#270 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du vite det? Tørrlagte alkohollikere kan ha store problemer med å se andre drikke. Andre med negativ alkoholerfaring kan kjenne ubehag, eller få vekket en angst når andre drikker. Var du på fest, kan det være enkelte som lar være å komme fordi det er drikking, osv.
|
|
|
|
#271 |
|
Ekvilist
|
Nå synes jeg du er direkte nedlatende overfor mennesker med allergi og astma. Det å drikke alkohol er faktisk styrt av et valg. Et dødelig astmaanfall er ikke direkte valgstyrt. Og jeg er av de som har stor sympati for folk med alkoholproblematikk, bare for å understreke det.
|
|
|
#272 |
|
Leser
|
Jeg har en innstilling til alkoholisme som en sykdom. Mitt alkoholforbruk er uten tvil styrt og jeg har et valg, jeg er ikke like overbevist om at rusmisbrukere har et like tydelig valg bestandig. (Men det er mange og glidende overganger)
|
|
|
#273 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Sånn for å svare ordentlig på et tullete stilt spørsmål: Det er absolutt et poeng å skape alkoholfrie arenaer og skape aksept for at ikke alle skal drikke alltid. Jeg har venner som er avholds på solidarisk grunnlag, for at de vil sørge for at det både er folk som drikker og som ikke drikker på steder der de er. En alkoholiker som ikke skal drikke, eller en som velger det av helsemessige årsaker skal ikke føle seg alene og utenfor.
|
|
|
#274 |
|
Tidsklemma
|
Den som drikker gjør jo et valg ja, på samme måte som den som bruker parfyme gjør et valg .. den som står ved siden av må velge å bli stående eller gå ... |
|
|
|
|
|
#275 |
|
Ekvilist
|
Jeg skal ikke ta alkolavhengighetdiskusjonen her, jeg vet godt hva problematikk rundt denne typen avhengighet dreier seg om, som sagt er jeg mer eller mindre avholds selv blant annet som følge av at jeg har sett litt for mye av alkoholens baksider. Jeg mener allikevel at man gjør folk som har alkolavhengighet en bjørnetjeneste, ved å se på dette som ren sykdom og ikke avhengig av vilje og valg, og synes fortsatt sammenligningen er ganske så søkt.
|
|
|
#276 |
|
Glamorøs
|
Det er en viss forskjell på å bli utsatt for noe i hverdagen, enn på fest. Jeg kan godt synes at det er mega-ubehagelig at alle røykerne samler seg rett utenfor døra på jobb, slik at jeg må gå gjennom en sky for å komme inn, eller at røykerne står inne i busskuret og røyker, men jeg takler det greit på fest.
|
|
|
#278 |
|
nygift
|
Jeg har bare hatt en bestemor som er allergisk, og da har vi som sagt tatt dyret ut og hun har aldri reagert på det da.
Nei der er jeg uenig med deg, selv om jeg ikke bruker parfyme, så er det andre som gjør det, så da må den personen ta forhåndregler selv.
|
|
|
|
#279 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Men om de er så allergiske at de aldri mer vil kunne komme på besøk til dere, da? Eller at det ikke er godt nok om dere dusjer heller - dere vil ikke kunne besøke dem heller (det er jo i ekstreme tilfeller)? Eller om barn som skulle besøke dere måtte ta MYE medisin (med bivirkninger). Ville du likevel valgt dyrene? (Mange gjør det, det er derfor jeg spør).
|
|
|
#280 |
|
nygift
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Hvis jeg ALDRI kunne se bestemoren min mer, selvfølgelig ikke.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|