Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Ja! 5 3,01%
Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. 106 63,86%
Litt hensyn klarer man vel å ta. 42 25,30%
Nei, det er håpløst. 10 6,02%
Drit i alle allergikere! 1 0,60%
Annet 0 0%
Dustepoll 2 1,20%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 09:09   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er en av dem som bidrar til å skape slike holdninger, dessverre. Jeg er høyst moderat allergisk mot pelsdyr og risikerer ikke annet enn røde, sviende øyne og hevelser rundt øynene som følge av nærkontakt med katter. Det holder vanligvis at folk støvsuger stuen og jager ut katten, så blir jeg normalt ikke plaget overhodet.

Det er klart at hvis folk tror at det er det som er standard pelsdyrallergi, så tror de at folk er "hysteriske" når de absolutt ikke vil komme på besøk. Ikke dermed sagt at det ikke er skikkelig dårlig gjort å ta folk på alvor som sier de er allergiske da.

Nei, nei, nei - da er du slett ikke blant dem jeg mener. De jeg mener er det som bare er allergiske når det ikke skjer noe gøy. Jeg har flere damer på jobben som er så allergiske mot røyk at det går ut klagemailer flere ganger i uka til alle brukere på mailsystemet om røykevanene til røykerne på huset. Mens de samme damene sitter på fanget og synger og svinger vinglasset samtidig som det røykes over en lav sko når det er sommerfest. (Hos oss er det røykerne festen samler seg rundt). Da er de ikke allergiske nemlig.

Du er allergisk - jeg antar at du er allergisk når det er søte katter også. Det er noe annet. Jeg vil ha full forståelse for om også du vil foretrekke at vi treffes på aktiviteter hvor du slipper å eksponeres for dyrevanene mine. Man trenger ikke ha livstruende allergi.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En ting jeg har lagt merke til er hvordan folks holdninger plutselig blir endret når de ser hvor utrolig sjuk gutten vår kan bli av allergi. Til daglig føler jeg at jeg gnåler mye om det fordi jeg må være på den sikre siden og være i forkant på så mange områder. Folk er jo vant med å se ham som ganske så frisk, noen ganger temmelig medisinert, men likevel.. de ser ikke symptomene. Når de derimot ser ham en dag vi ikke klarer å medisinere ham fullt ut, pusten er surklete, øynene ligger igjen og nesa renner så kommer det overraskende " var det sååå ille?". Selv om jeg har sagt gang på gang på gang hvordan han reagerer så er det liksom opplest og vedtatt at allergi betyr litt røde øyne og litt snufsing som kan forsvinne om man tar en tablett. Jeg synes det er synd at mange må se det med egne øyne før de fatter hvor alvorlig det kan være.

Det er nettopp det - de tror at man skriker opp og hyler rundt fordi man ikke liker noe. Fordi det er noen som gjør det og påberoper seg allergi.

Så treffer de en med alvorlig allergi og da skjønner de fleste at det er en alvorlig ting og at man ikke er hysterisk eller egosentrert, men syk.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.