Sv: Div. spørsmål om maling
Opprinnelig lagt inn av malena, her.
Vi holder akkurat på med stue og kjøkken, og maler med Sens fra Jotun i fargen Morgendis. Den er lys grå, og helt nøytral. Den heller altså ikke mot andre farger som f.eks. gul eller blå.
Vi har sett på den, men jeg lurer på om den blir litt mørkere enn vi hadde tenkt. Skal ta med en prøve på den likevel, for den ser veldig fin ut.
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg aner ikke hvor dere skal flytte, men antar at jeg er på villspor når jeg foreslår Torshov. Det finnes en sånn butikk i Torshovgata (like ved siden av Matfinken). Der fikk jeg uvurderlig hjelp i sin tid.
Høres ut som akkurat det jeg er ute etter. Vi bor ikke så langt unna, Hannah går i barnehage på Bjølsen, så jeg tror jeg skal stikke innom der en dag. Vi bor her frem til vi er ferdig å male.
Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.
Butikken i Torshovgata kan anbefales på det varmeste herfra også.
Strietapeten ville jeg heller revet av enn malt.
Jeg har egentlig veldig lyst til det, men mannen mener at det blir altfor mye jobb, og at det går helt greit å male oppå så lenge man gjør skikkelig grunnarbeid. Vi skal riktignok ikke gjøre det selv, men det koster jo tid og penger uansett. Hva tror dere, har mannen rett, eller er det easy peasy?
Opprinnelig lagt inn av gullet, her.
Skal du ha grått, bruk den rene gråtoneskalaen, der er det bare blandet svart og hvitt - jeg husker ikke helt men jeg tror det er fargene som bla heter 1500, ingen bokstaver i tillegg(bokstavene står for gult, rosa, blått osv).
Takk for tipset, det er akkurat det jeg prøver å passe meg for, farger som fort blir gule, grønne eller whatever.
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Velg for gud skyld ikke "fransk grå". Det gjorde de som eide vår forrige leilighet før oss. Den ble rosa, og var IKKE fargen vi ville ha i stua vår.
Kikket på den på nettet, men den blir nok litt råsa, ja. Tror det var Hønni som hadde fått rosa kjøkken med akkurat den fargen.