|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Div. spørsmål om malingVi holder akkurat på med stue og kjøkken, og maler med Sens fra Jotun i fargen Morgendis. Den er lys grå, og helt nøytral. Den heller altså ikke mot andre farger som f.eks. gul eller blå.
![]() |
#22 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Div. spørsmål om maling
Jeg aner ikke hvor dere skal flytte, men antar at jeg er på villspor når jeg foreslår Torshov. Det finnes en sånn butikk i Torshovgata (like ved siden av Matfinken). Der fikk jeg uvurderlig hjelp i sin tid.
![]() |
![]() |
#23 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Div. spørsmål om malingButikken i Torshovgata kan anbefales på det varmeste herfra også.
![]() |
#24 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Div. spørsmål om malingSkal du male tekstiltapeten(vi har gjort det, rådyr Berger tekstiltapet
![]() |
#25 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Div. spørsmål om malingSkal du ha grått, bruk den rene gråtoneskalaen, der er det bare blandet svart og hvitt - jeg husker ikke helt men jeg tror det er fargene som bla heter 1500, ingen bokstaver i tillegg(bokstavene står for gult, rosa, blått osv).
![]() |
#26 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Div. spørsmål om malingVelg for gud skyld ikke "fransk grå". Det gjorde de som eide vår forrige leilighet før oss. Den ble rosa, og var IKKE fargen vi ville ha i stua vår.
![]() |
![]() |
#27 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Quiet, please
|
Vi har sett på den, men jeg lurer på om den blir litt mørkere enn vi hadde tenkt. Skal ta med en prøve på den likevel, for den ser veldig fin ut.
Høres ut som akkurat det jeg er ute etter. Vi bor ikke så langt unna, Hannah går i barnehage på Bjølsen, så jeg tror jeg skal stikke innom der en dag. Vi bor her frem til vi er ferdig å male.
Jeg har egentlig veldig lyst til det, men mannen mener at det blir altfor mye jobb, og at det går helt greit å male oppå så lenge man gjør skikkelig grunnarbeid. Vi skal riktignok ikke gjøre det selv, men det koster jo tid og penger uansett. Hva tror dere, har mannen rett, eller er det easy peasy?
Takk for tipset, det er akkurat det jeg prøver å passe meg for, farger som fort blir gule, grønne eller whatever.
Kikket på den på nettet, men den blir nok litt råsa, ja. Tror det var Hønni som hadde fått rosa kjøkken med akkurat den fargen.
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Div. spørsmål om malingÅ rive ned strie er visst en sinnsyk jobb. Broren min valgte å helsparkle isteden, og han er håndverker av yrke.
![]() |
![]() |
#30 |
Quiet, please
|
Det var det vi var redde for, ja. Skal vel klare å leve med det noen år, frem til vi gjør en større oppussing. Det er jo ikke noe mønster i det, det hadde nesten vært verre. Fiskebensmønster f.eks.
![]() |
#31 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Div. spørsmål om malingVet ikke om du har vært noe sted enda, men kan anbefale Vinderen Farge og Interiør. De vet hva de snakker om.
![]() |
#32 |
Quiet, please
|
He he, det var nesten der vi endte opp, vi endte opp 50 meter lenger opp i gata, i Flügger-butikken. Vi kjøper ikke inn malingen selv, så vi var der bare for å finne farger, og det kunne den unge jenta hjelpe oss med. Må innrømme at jeg holdt på å snu i døra da jeg så at det sto en ung, godt sminket jente som så ut som hun kom rett fra russefeiring bak disken. Men hun hadde skikkelig peiling.
![]() |
#34 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Div. spørsmål om malingEt tips til senere (jeg ser du har valgt farger allerede) er å lære seg hvordan man tolker disse tallene som definerer fargen på maling (NCS). Det har vært særdeles nyttig for meg, for da kan man ganske greit lese hvilke farger som er brukt til å blande fargen og hvor mye som er av hver.
![]() |
#35 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Div. spørsmål om malingVi har tapesert en vegg på soverommet vårt med en litt "gal" tapet. Det ble utrolig stilig, og så lenge det bare er en vegg, så blir det ikke for mye.
![]() |
![]() |
#36 |
Quiet, please
|
Vi fikk litt innføring i det i butikken, så jeg tror vi har endt opp med det vi hadde planlagt. Det sto bare S2000N/S0500N/5462 på prøveboksene. De N-ene betyr vel at det er svart i og ikke noe annet, men etter 5462 skal det vel egentlig stå noe mer, i og med at det både er blått og rødt i den?
![]() |
#39 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Div. spørsmål om malingSiden Sens blir nevnt her kan jeg tipse om at den er billigere på Bauhaus. Vi har spart en hundrings pr spann på å kjøpe der fremfor hos forhandlerne her i byen.
![]() |
#40 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Div. spørsmål om malingTakk for tipset, malena! Dette blir nok dyrt uansett, så det kan være greit å spare inn der man kan.
![]() |
|
|