|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?
Nei, poenget mitt er at man ikke kan argumentere for at nye statsborgere må kunne alt dette når så mange som er født og oppvokst ikke kan det. Man kan ikke automatisk alt man lærer om på skolen, dessverre. Jeg synes selvfølgelig likevel at alle norske borgere bør lære om disse temaene, selv om jeg synes Polyannas liste var svært omfattende.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
Ja, jeg synes heller ikke man skal være nødt til å kunne alt dette på en eksamen/overhøring, men jeg synes størstedelen av det høres rimelig ut hvis vi snakker om at man skal ha hørt om det, liksom. At man skal ha fått det fortalt og forklart, og kanskje også diskutert det litt i grupper eller noe sånt. Og så vet jeg ikke helt hva man skulle gjøre for å demonstrere at man har vært til stede, men her synes jeg ikke det burde være strenge krav til å kunne komme med enkeltfakta og årstall og sånt, altså.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Ja, det er jeg helt enig med deg i - men det var ikke sånn jeg oppfattet hovedinnlegget.
Hvis man først kjører obligatoriske kurs om disse temaene, bør det kunne gå an å registrere oppmøte og deretter godkjenne/ikke godkjenne deltakelsen ut fra et minstekrav for oppmøte.
![]() |
#4 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?Jeg synes alt som står i hovedinnlegget burde være del av et obligatorisk innføringskurs om hvordan det er å leve i Norge.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|