|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?
Nei, jeg er nederlandsk statsborger. Mannen min er dansk. De første par år fikk jeg oppholdstillatelse for 1 år ad gangen, som familiesammenført. Etter det fikk jeg bosettingstillatelse (= permanent opphold). Jeg mener at den fortsatt er betinget av, at ekteskapet mitt består og at jeg bor sammen med mannen min. Tillatelsene blir klistret i passet, og de koster over en tusenlapp hver.
![]() |
#2 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?
Men er det den samme gruppen somaliere som kommer hit? For det er ikke en homogen gruppe. Noen av de første som kom til Norge, og blant annet bosatte seg i Skien, var høyt utdannete mennesker fra storbyer, som fint klarte å integrere seg. Analfabetene fra langt ut på bøgda som plutselig befant seg midt i Oslo, har større problemer.
De som gifter seg med nordmenn har tre år "på prøve" før de evt kan skille og ha selvstendige rettigheter. Gjelder ikke det samme for deg?
![]() |
#3 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?De som gifter seg med nordmenn har tre år "på prøve" før de evt kan skille og ha selvstendige rettigheter. Gjelder ikke det samme for deg?[/quote]
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|