Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bør julegudstjenesten kuttes ut i skoletiden?
Ja 37 45,12%
Nei 40 48,78%
Vet ikke 5 6,10%
Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-06, 20:52   #12
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Nå har ikke jeg vært talskvinne for at julen og dens budskap ikke skal diskuteres på skolen. Jeg er i mot forkynning i skolens regi. Det er to ganske forskjellige ting. Jeg kjenner ikke detaljert til Jehovas vitners "reglement", men dersom de ikke kan overhøre omtale av andre religioner - så synes jeg det er veldig trist. Også at barna ikke får delta. Her synes jeg ikke man kan vike, poenget mitt er at folk med ulike livssynsoppfatninger må kunne tåle å høre om hverandres religioner synes jeg. Den gang jeg hadde livssyn fikk jo heller ikke Jehovas vitner delta, fordi vi hadde lærdom om kristendommen og andre religioner. Med tanke på *krig-og-fred* argumentasjonen min over her, så vil jeg presisere at jeg ønsker at man skal kunne prate og lære om religioner. Det er stor forskjell på lærdom og forkynning.

Jeg har dessverre ikke lest hele tråden....beklager at jeg qoutet deg, men det var akkurat det du skrev der som jeg gjorde meg noen tanker rundt.

Sånn generelt, uten at jeg har lest alt her, så er vel noe av poenget at man skal inkludere alle. For å kunne inkludere så må det gjelde ALLE, altså også Jehovas vitner. Jeg kjenner noen som er Jehovas vitne. De deltar ikke på juleavslutningen en gang. Ei heller får barna delta på juleverksted på skolen. Så dersom man skal inkludere ALLE så må man egentlig slutte å markere julen i skolen.

Hvis jeg hadde vært barn så tror jeg heller jeg hadde foretrukket å være sammen med flere på skolen i et alternativt opplegg enn å bli sittende alene på skolen med alternativt opplegg. Hvis dere skjønner...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.