Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?
Jeg forstår at de som selv ikke tror på Jesus og Gud ikke ønsker at barna skal delta på en gudstjeneste i regi av skolen. Og jeg tviler ikke et sekund på at mange skoler rundt omkring i landet ikke engang har et alternativ til gudstjenesten.
Har ikke noe problemer med å repektere at dere vil at en slik ordning skal fjernes.
Men har også forståelse for de som ønsker at banra skal få mulighet til å gå i kirken i en gudstjeneste som i me større grad er tilpasset barn en andre gudstjenester. Og at mange også ser på dette som en fin tradisjon som man bør i vareta.
Har demed ingen problemer med å respektere at de vil at skolen skal fortsette med dette.
For meg personlig er det ett fett.
Har ingen problemer med at ungene har den timen i kriken en gang i året.
Men jeg syntes det er fint at de endret kristendomsfaget til KRL for å ha mere lærdom om andre religioner.
Men har hatt mang en diskusjon med folk (som ikke er kristne) som synes det er helt forferdelig at de skal lære om Islam på skolen. (jepp, spesefikt den religionen) Og at skolen drar til en Moske i skoletiden ser de på som rene overtrampene på dem selv. De gjør det ved skolen mine barn går på.
Og når et buddistisk tempel bli ferdig bygd ikke langt fra her vi bor, blir det nok noen sykkelturer dit i regi av skolen også. Jeg synes dette er kjempeflott, men vet at mange foreldre reagerer på dette.
Så det er ikke lett å gjøre alle foreldre fornøyd.