Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Jeg synes det er umulig å skille politikken fra mennesket, jeg. FRP har et menneskesyn jeg ikke skjønner at noen kan stå inne for. Selv om jeg er enig i partiets syn på f.eks. kontantstøtte og abort, kunne jeg aldri støttet oppunder partiet pga dette menneskesynet FRP representerer. Alt jeg lærer ungene mine om andre mennesker springer ut fra disse grunnprinsippene om at alle mennesker er like mye verdt, alle fortjener den samme respekten uavhengig av rase, legning, religion osv. FRPs politikk bryter veldig med disse grunnprinsippene da de diskriminerer mennesker over en lav sko.
Men da sier du også at menneskene som er tilhengere av partiet er like mye verdt som alle andre, hvorfor er det da greit å henge dem ut? Et menneske er vel et menneske med likt menneskeverd enten det er en
Frp-er eller en SV-er eller noe annet. Jeg synes det er ekkelt når det er ok å rakke ned på mennesker på grunn av hva de stemmer, dersom en skal snakke om toleranse må denne også strekke seg over de man ikke liker eller kan identifisere seg med også.
|