Sv: Hund på kennel?
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Synes det er dyreplageri å ta med hunder på bilferie med familien som skal til parker og sånt jeg. Da er det langt bedre med en kennel. Selv har jeg benyttet kennel en gang eller to å året så lenge jeg har hatt hund og det nærmer seg 20 år nå. Sjekk ut forholdene litt på forhånd og regn med at du må bestille i god tid. Private hundepassere er jeg litt mer skeptisk til med mindre det er noen man kjenner godt.
Jeg er overhode ikke enig med deg! Vi hadde hunden med til Danmark forrige sommer, og det gikk supert. Vi bodde i leilighet og hunden gikk fritt inne og ute på inngjerdet terasse om dagen. Om ettermiddagen var det lange turer og lek på stranden og om kvelden var hun dønn sliten og tuslet rundt sammen med oss. Hunden var i leiligheten de dagene vi var på utflukter (sammen med nabohunden) og jeg er 100% sikker på at for vår hund var det bedre å bli med oss på ferie enn å være i kennel. Denne sommeren drar vi til sydloigere strøk, så i sommer skal hun være hos venninnen min. (Som har 5 egne hunder.)
|