Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund på kennel?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 23:29   #1
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hund på kennel?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Artig...
Kan du ikke forklare hvorfor du synes det er dyreplageri?
Dyreplageri er et ganske sterk ord.....

Fordi det er varmt å kjøre i bil, det er ofte trangt å sitte i bil i mange timer for en hund. Videre er det lite mosjon å få for hunden med mindre det er eiere som er veldig opptatt av fysisk fostring i ferien, det blir det for de aller fleste dårlig med om man kjører rundt til parker. Ellers er det aspektet med hvor hunden skal være mens man er på besøk i parkene, jeg har tilgode å se en velegnet hundeparkering i slike parker.

Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 23:39   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Synes det er dyreplageri å ta med hunder på bilferie med familien som skal til parker og sånt jeg. Da er det langt bedre med en kennel. Selv har jeg benyttet kennel en gang eller to å året så lenge jeg har hatt hund og det nærmer seg 20 år nå. Sjekk ut forholdene litt på forhånd og regn med at du må bestille i god tid. Private hundepassere er jeg litt mer skeptisk til med mindre det er noen man kjenner godt.

Jeg er overhode ikke enig med deg! Vi hadde hunden med til Danmark forrige sommer, og det gikk supert. Vi bodde i leilighet og hunden gikk fritt inne og ute på inngjerdet terasse om dagen. Om ettermiddagen var det lange turer og lek på stranden og om kvelden var hun dønn sliten og tuslet rundt sammen med oss. Hunden var i leiligheten de dagene vi var på utflukter (sammen med nabohunden) og jeg er 100% sikker på at for vår hund var det bedre å bli med oss på ferie enn å være i kennel. Denne sommeren drar vi til sydloigere strøk, så i sommer skal hun være hos venninnen min. (Som har 5 egne hunder.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 08:21   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Fordi det er varmt å kjøre i bil, det er ofte trangt å sitte i bil i mange timer for en hund. Videre er det lite mosjon å få for hunden med mindre det er eiere som er veldig opptatt av fysisk fostring i ferien, det blir det for de aller fleste dårlig med om man kjører rundt til parker. Ellers er det aspektet med hvor hunden skal være mens man er på besøk i parkene, jeg har tilgode å se en velegnet hundeparkering i slike parker.

For vår del har bilen ac, buret har akkurat like stor plass som når vi reiser på andre turer og i ferien er jo nettopp da vi har tid til å gi hundene masse, både oppmerksomhet og mosjon.
I de parkene vi var i, hadde vi med hundene inn og det var en god og lærerik opplevelse for dem. I løveparken sto de i en fin, skyggefull og rolig hundeparkering i ca 1 time mens vi kjørte med safaribussen, for den hadde de ikke lov til å være med på.

Det er klart det ikke er en løsning for vil fungere for alle, hunder er forskjellige og familier er forskjellige.
Men derifra og til å kalle det dyreplaging..nei...det blir for drøyt synes jeg!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 10:27   #4
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

For vår del har bilen ac, buret har akkurat like stor plass som når vi reiser på andre turer og i ferien er jo nettopp da vi har tid til å gi hundene masse, både oppmerksomhet og mosjon.
I de parkene vi var i, hadde vi med hundene inn og det var en god og lærerik opplevelse for dem. I løveparken sto de i en fin, skyggefull og rolig hundeparkering i ca 1 time mens vi kjørte med safaribussen, for den hadde de ikke lov til å være med på.

Det er klart det ikke er en løsning for vil fungere for alle, hunder er forskjellige og familier er forskjellige.
Men derifra og til å kalle det dyreplaging..nei...det blir for drøyt synes jeg!

Det høres ut som dere hadde en god løsning da.

Jeg mener fremdeles at det er dyreplageri dersom man reiser på lange bilferier med hund i bur. En hund er ikke et selskapsdyr først og fremst men et rovdyr som trenger fysiske utfordringer. Å gå rundt i varmen å traske på asfalt er vel ikke helt det en hund trenger hverken rent fysiologisk eller mentalt. Det er ofte vi glemmer at hunden er et dyr som burde få ferdes langt mer i naturen enn hva tiden vår ofte tillater.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.