Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøp

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 21:04   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøp

Jeg hørte såvidt på nyhetene i dag, og da var det snakk om en voldsom økning kvinnelige medisinstudenter, 60 % av studentene var jenter mener jeg at de sa, og det kunne bli snakk om kvotering igjen, hvorpå ei dame presterte å si at det kunne bli et problem ettersom det betydde at det kom til å bli en nedgang i spesialistyrker, da kvinnene velger såkalte jentespesialiteter.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 21:45   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg hørte såvidt på nyhetene i dag, og da var det snakk om en voldsom økning kvinnelige medisinstudenter, 60 % av studentene var jenter mener jeg at de sa, og det kunne bli snakk om kvotering igjen, hvorpå ei dame presterte å si at det kunne bli et problem ettersom det betydde at det kom til å bli en nedgang i spesialistyrker, da kvinnene velger såkalte jentespesialiteter.

Det tror jeg ikke noe på. Grunnen til at kvinner velger bort enkelte kirurgiske spesialiteter (det er disse det er snakk om) er at for det første så har de vansker med å få jobb på slike avdelinger og for det andre så blir de ofte skjøvet ut sånn at de slutter. Jeg tror at når man får flere kvinner så må det jevne seg ut etterhvert.

Et annet problem heller er om disse fagmiljøene nøyer seg med en mannlig idiot fremfor en dyktig kvinne. Om man skal kun rekruttere fra 30 % av turnuslegene så velger man jo også vekk en del av de flinkeste.

Gammel 22-07-09, 21:49   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det tror jeg ikke noe på. Grunnen til at kvinner velger bort enkelte kirurgiske spesialiteter (det er disse det er snakk om) er at for det første så har de vansker med å få jobb på slike avdelinger og for det andre så blir de ofte skjøvet ut sånn at de slutter. Jeg tror at når man får flere kvinner så må det jevne seg ut etterhvert.

Det tror jeg også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 23:14   #4
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Et annet problem heller er om disse fagmiljøene nøyer seg med en mannlig idiot fremfor en dyktig kvinne. Om man skal kun rekruttere fra 30 % av turnuslegene så velger man jo også vekk en del av de flinkeste.

Eller som den administrerende ortopedkirurgiske overlege sa til Dibmannens flinke og feminine turnuskandidat: "dette er kun for traktorlesber !"

Gammel 22-07-09, 23:32   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Eller som den administrerende ortopedkirurgiske overlege sa til Dibmannens flinke og feminine turnuskandidat: "dette er kun for traktorlesber !"

Gammel 22-07-09, 23:37   #6
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Hun ble da ortoped likevel, og er kjempeflink. Likevel kommer det ind imellom bekymrede utspill fra eldre patienter som er skeptiske til å la seg operere av "den jentunge".

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.