Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-09, 13:53   #31
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Derfor skulle jeg ønske at flere kunne være litt mer ydmyke og takknemlige for at de faktisk slipper å bekymre seg for å miste inntekt og få dårlig helse.

Synes dette er så klokt jeg. For de aller fleste av oss er priviligerte nok til å vite at vi mest sansynlig går et langt liv i møte. Ikke bare gjør vi det, men vi realiserer drømmer og karrieremål undervegs og er forholdsvis friske. Det er ikke alle forunt og det er en ekstra belastning med skjeive blikk og ufølsome ord om svindel og latskap.

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Selv om noen svindler, bør ikke folk flest mistros.

Nemlig!
Jeg er rimelig overbevist om at folk flest faktisk har lyst på et liv i arbeidslivet. Har lyst til å ta del i samfunnet aktivt ved å være i jobb og at det er en sorg og et savn om man ikke kan det på grunn av sykdom.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror vel neppe jeg er den mest hårsåre i denne tråden.

Jeg oppfattet det som om vi diskuterte litt av hvert. Det finnes vel uansett ingen mal som sier hvilken retning diskusjonen skal ta etter HI? (Da må man i så fall si fra i HI hvilke svar man vil ha.) Jeg tror forresten ingen her inne synes det er galt at Jesscia og/eller mannen er uføretrygdede, jeg oppfatter ikke noen av innleggene som skjulte spark til HI.

Takk og lov så tåler du en hel del, rine, det er noe av det fine med deg. Selv ble jeg heller ikke hårsår, heller forundret over at slikt bør finansieres av den syke selv og med paralell til de "sultne i Afrika".

Fp er heldigvis sånn at det sporer av og det sporer inn. Hadde noen prøvd seg på sleivspark i Jessicas vei i form av skjulte spark tror jeg denne tråden hadde sett veldig annerledes ut. Det er vel ingen her som hadde sittet på fingrene da for å si det sånn, vi er da tross alt så priviligerte at Jessica deler både det ene og det andre med oss.

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg tror, (presiserer at jeg tror) at de sykemeldte som ikke får hjelp kan utvikle psykiske lidelser under sykemeldingsperioden, og man kommer inn i en tiltakløs sirkel. Summa sumarum så tror jeg samfunnet hadde tent på det i lengden ved å bruke mer ressurser og kjappere behandling så vi hadde fått ned sykemeldingsperiodene.

Jeg tror også litt av nøkkelen til løsningen ligger her jeg, selv om det nok blir alt for generaliserende og enkelt til å lansere som en komplet løsning på komplekse problemer.

Svar med sitat

Emneord
trygdede

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.