Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Setter vi for høye krav til oss selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 08:53   #18
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setter vi for høye krav til oss selv?

Dette er et veldig individuelt spørsmål, umuligå svare på generelt.

Vi er så forskjellige, både i måten vi stiller krav til oss selv og også i forhold til hvilke ressurser vi har omkring oss. Hvis man har råd til vaskehjelp en gang i uka, hjelp til barnepass og lever i et likestilt forhold så er det vel mye lettere å sitte å si at: nei, vi stiller ikke for høye krav til oss selv.

Sett i et generasjonsperspektiv, som du tok opp Jessica, er jeg sikker på at min mor og svigermor stilte høyere krav til seg selv enn det jeg gjør. Begge jobbet. Og på hjemmebane var i allefall svigermor alene om det meste i tillegg, svigerfar har aldri tatt en sykedag med barna. Da jeg fikk en sms av mannen i går tidlig mens jeg spiste frokost med ungene (han pleier å levere ungene men jeg har gjort det denne uka) hvor det stod: "Husk kakao - torsdag er turdag. Sitteunderlaget ligger i gangen" så tenkte jeg svigerfars sønn har ramlet en god del fra stammen, og godt er det.

Sist redigert av Minerva : 02-10-09 kl 08:59.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
barn, familie, forventninger

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.