Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Er melkefritt kosthold bra for "vanlige" mennesker uten allergier?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 18:23   #39
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er melkefritt kosthold bra for "vanlige" mennesker uten allergier?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

en naturterapeut har kjent på pulsen og sett på irisen (eller noe sånt) at man har intoleranse.

..eller har betalt i dyre dommer for en "test". F.eks. var jeg hos en "lege" som skulle teste intoleranse ved å sjekke hudledningsevne i forhold til diverse ingredienser.

Ellers må jeg si at jeg synes det er trist å bli møtt med holdninger om at det er så mye styr å ta hensyn osv. Det er skikkelig styr å sørge for at omgivelsene tar hensyn, og det er ikke alltid man kan vite hva bakgrunnen for dietten er (bortsett fra i enkelte tilfeller, som i Esmes eksempel, hvor jeg innrømmer at det høres nesten litt respektløst ut overfor de som lager istand spesial-mat til henne). Hvis jeg kommer på besøk til noen av dere, og sier at jeg har cøliaki, kan dere jo ikke vite om det er noe jeg har funnet på selv, eller om det er reelt. (Med mindre jeg tar med journalen min, da ). Klart det bidrar til endel skepsis når "alle" er "intolerante". For ikke å snakke om lavkarbo-bølgen. Nå må jeg være skikkelig nøye på at jeg ikke skal ha noe gluten i nærheten av maten min, ellers får jeg servert maten med brød oppi, med beskjed om jeg "bare kan ta det ut hvis jeg ikke vil ha det".

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.