|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Unge damer og utviklingJeg vil påstå at det er litt flere nyanser hos jenter all den tid det er de som må slite med graviditeter, aborter, tenåringsmor m.m. Guttene kan velge å ikke involvere seg og det ser man jo at en del gjør. Men sånn bortsett fra det så burde vel ting være temmelig likt.
![]() |
#42 |
Textrovert
|
![]() Sv: Unge damer og utvikling
Sønnen min ble invitert i bryllup til kjærestens tante etter at han og kjæresten hadde vært sammen i bare to uker.
![]() |
#44 |
Textrovert
|
![]() Sv: Unge damer og utviklingJeg har en femtenåring, og ting som skremte meg for bare et par år siden, som f.eks. sex og alkolhol, er ikke så skremmende lenger. Jeg tror at mange av oss utvikler oss i takt med barnet, og at tanken på at barnet skal gjøre slike "voksenting" plutselig en vakker dag ikke er så skummelt lenger.
![]() |
#45 |
© All rights reserved
|
Jeg synes heller ikke sex er så skremmende lenger, men har fremdeles ikke sansen for drita fulle 15-åringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Textrovert
|
![]() Sv: Unge damer og utviklingNei, det har ikke jeg heller. Årsaken til at alkohol ikke skremmer meg lenger, er at femtenåringen viser liten interesse for det. Han vanker i spillmiljøer, og etter hva jeg har forstått, så er ikke alkohol vanlig der. Så derfor har jeg senket skuldrene på akkurat det området.
![]() |
#47 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unge damer og utviklingHar du en mening om sånn ca hvor gammel du mener jenter bør være før de:
![]() |
#48 |
Har tro på forbedring
|
Niesa mi ble inkludert i kjærestens familie fra dag én. Hun var da 15 og han 16. (Foreldrene hans kjøpte til og med dobbeltseng til sønnen
![]() |
#49 |
Har tro på forbedring
|
Der er jeg enig. For meg som guttemor har jeg ansett det som en stor sorg om en av mine sønner har gjort en jente gravid for så å ikke ta ansvar. Hva har jeg gjort galt vil jeg tro at jeg da tenker - med tanke på verdier om å ta ansvar etc.
![]() |
#51 |
Textrovert
|
Enig. Og i tillegg – hvis jenta hadde valgt å beholde barnet uten at jeg fikk ha kontakt, så hadde jeg blitt ufattelig lei meg. Mitt barnebarn, jo.
![]() |
#52 |
Har tro på forbedring
|
ja, ikke sant?
![]() |
#53 |
Har tro på forbedring
|
Ja, det også.
![]() |
#54 |
Fortynnet
|
Guttene opplever ikke dette på egen kropp på samme måte selvfølgelig, og til en viss grad velge å ikke involvere seg når sånt skjer. Men det er ikke uten betydning for en gutt heller om han blir far i veldig ung alder, hverken følelsesmessig eller økonomisk. Om man får et barn tidlig og ikke tar ansvar, så er det også noe man må leve med resten av livet når man blir voksen og skjønner litt mer. Det fins jo også unge jenter (og utrolig nok også gifte voksne kvinner) som faktisk vil bli gravide og bevisst går inn for det, uten å ta kjæresten med på råd. Har jeg hørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Absolut ateist
|
Jeg sier da ikke at det er uten betydning. Jeg sier bare at konsekvensene der og da rammer en ung jente hardest.
![]() |
#56 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unge damer og utviklingDen eneste jeg vet om som har fått en tunge langt ned i halsen er Liv Ullmann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unge damer og utviklingHar du en mening om sånn ca hvor gammel du mener jenter bør være før de:
![]() |
#59 |
En Som Trener
|
Jeg vanket i Kom og Dans som forøvrig er en alkoholfri organisasjon med mottoet "Den som danser drikker mindre" (når jeg var aktiv het det seg "...drikker ikke" ). Allikevel drakk jeg første gang når jeg var 14 sammen med andre venner, og etterhvert også sammen med venner fra dansemiljøet bare at da var det på arrangementer utenom Kom og dans. Men mine foreldre var trygge på at sålenge jeg var sammen med "dansegjengen" så var alt greit. Jeg gremmes i dag over at jeg ikke var ærlig nok til å si sannheten, men jeg er hvertfall oppmerksom på at ingen miljøer er "trygge".
![]() |
#60 |
Textrovert
|
![]() Sv: Unge damer og utviklingJeg er ikke naiv, altså, Maimor.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|